Yes she did it!

Jonas och jag hade pratat lite om att lägga Sonja i hennes eget rum nu främst för att vi kände att vaggan inte var säker längre. Efter det jag fick höra på föräldra gruppen igår med så känndes det som en god idé är ju inte super smart om hon ställer sig upp i en vagga eller som nu den största risken vi såg (innan gårdagen) som jag sa igår att hon ska trilla ur det är ofta hon ligger med ett eller båda benen utanför kanten på vaggan numera.

Så igår när hon somnat vid 18 tiden gick jag upp och la henne i spjälsängen som står i hennes rum på ovanvåningen (vi sover på bottenvåningen men har ju baby monitor i hennes rum så klart!). Hon sussade sen på till strax innan 21 då det var välling dags sen somnade hon snällt om och sov till 6 då hör jag att hon gnäller lite när hon sov i vaggan så gav jag henne nappen direkt då. Men eftersom hon nu kan ta sin napp själv hyfsat bra annars så bestämde jag mig för att ge henne någon min var hon inte tyst då eller blev mer ledsen så tänkte jag gå dit men hon tystnade efter en liten liten stund sen kom det bara små ljud en stund innan hon nog somnade om till 7.30 då hon tyckte det var dags för morgonens första välling så då fixade jag den sen när hon var nöjd och vi gosat lite i soffan kunde jag få lov att äta lite med. Så det verkar inte alls vara några bekymmer med att ligga i egen säng eller eget rum inte för vår tjej =)

Sen kommer ju säkert bakslag ibland men bara de flesta nätter blir så här så är jag nog i 7 himmeln tror jag =)
Nu gäller det bara att jag slappnar av med har ju vaknat av minsta små ljud hon gjorde i natt men som tur var somnat om  fort igen, men man blir ju trött av att inte bli så utvilad som vanligt.

Idag har vi inte gjort så mycket bara varit i frösäng och hämtat 2 paket som snuttan ska få i julklapp Mega blocks (som lega men STORA bitar) och ett par hängselbyxor och fixat lite smått här hemma. Har ju ÄNTLIGEN fått min hett efterlängtade torktumlare nu :D så skönt att få undan en massa tvätt och sen blir det ju lite mjukare i tumlaren med. Finns ju inget tråkigare än att hänga tvätt......... Sen har jag fixat Jonas julklapp så det är bra nu ska den bara komma med.....och sen ska våra syskons julklappar fixas (bara Davids och Matildas klappar kvar nu.....) sen ska allt slås in med ju när Sonja är på humör dvs sover någon dag måste bara hitta rött snöre först det var inte så lätt som jag trodde här i stan.......

Just nu sitter gryntet i sin gå stol och leker för fullt men hon verkar ha missförstått lite hon tror nog det är en hopp stol (hon har en hoppgunga med) så det ser lite roligt ut, typiskt att kameran ska ligga på laddning just nu då!

Hade tänkt visa er de bilder jag tog så här i lite halv panik när Sonja sov idag men antingen kameran eller datorn har fått fnatt så det gick inte hoppas det problemet är löst med lite mera batteri i kameran om en stund annars får vi se om J kan fixa det när han kommer hem. Annars kanske jag hinner ta lite roligare bilder med o lägga in (det kommer säkert i alla fall).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback