Ett av det galnaste bio besök vi varit med om......

Jonas och jag fick bio biljetter i jul klapp av en vän, så vi tänkte passa på att utnyttja dem nu innan vi får smått.
Efter lite överläggning så kom vi överens om att se Göta kanal 3 så vi gav oss i väg till Heron city och kungens kurva.

Vi var väl si så där ett 10 tal personer i lokalen, brevid mig satt två killar som jag gissar var 17-18 nått. De var inte tysta nått under filmen utan komenterade ALLT (!!!!). Sånt klarar jag inte av blir så irreterad tycker man visar hänsyn på en bio ok om man komenterar nått eller praslar med påsar osv det är ju normalt på en bio men inte att men inte att man pratar från att man kommer till att man går!

Så jag sa till dem flera gånger att vara tysta, men killen som va värst fattade tydligen inte att det gällde honom med för varje gång hans kompis lät (han hade en tom läsk flaska) så sa han åt honom att va tyst men han fortsatte endå att prata själv. Sen snett bakom dem satt det ett äldre par även dem hade svårt att va tysta och ibland satt till och med killarna och damen på raden bakom och pratade med varandra (!!). 

Jonas trodde de kom från nått gruppboende eller likande, jag vet inte men sånt ser man ju inte alltid så tydligt. Hade i så fall uppskattat om en ur personalen sagt åt dem eller förklarat för oss. För då blir man ju inte lika irreterad när man vet att de inte kan hjälpa det. Men det behöver ju inte va så med, de kan ju ha varit sånna pratkvarnar i alla fall. Då borde man stanna hemma och se filmen om man inte kan låta bli att störa alla andra.

Sen som inte det räckte så hamnade jag mitt under filmen krypande runt på alla fyra i mörkret!!
Nej, jag har inte blivit skvatt galen men fick panik!! Fråga mig inte hur det gick till men förlovningsringen och vigselringen flög av mitt finger när jag skulle sträcka ut min hand och ta popcorn som J hade i knäet. Efter som det ju handlar om en hel del pengar så ville jag ju inte dirket låta dem ligga på golvet. Som tur var hitta jag dem båda så jag kunde andas igen men oj så otäckt det var! Ska nog kolla om jag kan ta in dem lite, trodde vi valt en bra storlek om man blir lite svullen, går upp i vikt eller likande. Men nu är jag ju endå på 8 kg + sen bröllopet. 

När vi kom ut ur salongen så är det nått som inte stämmer efter en sekunds funderan så inser jag att det är min väska som saknas. Så får gå tillbaka och tack och lov så står den kvar! Inte första gången det händer dock får nog sluta med väska vid bio besök......... nästa gång blir det väl en skötväska kommer säkert bli någon barnvagnsbio. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback