Förseningskassan!!

Morrar de är så frustrerande!! Jag har ju varit sjukskriven på 50 % sen 15 januari så det är ett bra tag nu. Men vet fortfarnade inte om det gått igenom.

Nu är jag ju sjukskriven för en annan sak en första gången. Då var det samandragningar som tack och lov blev bättre av mindre stress då jag arbetar kortare dag och nu är det foglossning som gör att jag helt enkelt inte orkar arbeta 100.

I alla fall trots att så mycket är oklart om sjukskrivning och om min ansökan om hp (havandeskapspening) kommer beviljes eller ej. Så fick jag ett brev idag där de ville ha mer uppgifter om inkomst från arbetsgivaren så ska fixa det i morgon och en inbjudan till en träff om info kring föräldrapeng vilket jag gensat satte mig vid datorn för att anmäla oss till.

Bara för att upptäcka att den som var i södertälje var IDAG klockan 8.30 det vill säga före att jag fick posten och då slutar jag ju endå 12 så kollar ju posten tidigare en de flesta. Så nu vet jag inte hur vi ska göra riktigt om jag ska vara ärlig, de fanns platser kvar i huddinge men det var bara några dagar innan vårt lilla mirakel är här så det känns ju lite i senaste laget med.

Jag tror jag ska ringa till försäkringskassan och höra med dem, för mer info känner jag ett behov av då jag dels vill göra rätt med en gång och sen få dagarna att räcka så länge som möjligt, om det nu går.....

Mycket att tänka på där, men man kan ju göra bra uträkningar på deras hemsida så vi får "leka" med det i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback