long time no see

Nu är det verkligen evigheter sen ni såg mig här!!

Tror mig det har inte varit någon brist på saker att skriva om men jag har verkligen inte haft orken. Det har tvärt om varit lite väl mycket som skett på en gång.

Det har varit mycket bra som skett men än dock så tar det på orken.

Jag har fått foglossning och sover väldigt illa på nätterna vilket påverkar mig på dagarna naturligtvis. Så jag försöker vila så mycket jag kan under eftermiddagarna.

Vad har hänt i livet då?
Vi har varit nere i halland och gjort en tur till Ullared där vi shoppade en massa som kommer vara bra under litens första tid. Annars rullar allt på jag jobbar 50 % och kommer att göra det fram till förlossningen beroende på försäkringskassan det är en massa strul men hade vi väntat oss något annat en det?

Jag är nu i vecka 25, kan ni fatta det har alltså gått ett halvår sen jag blev gravid! Känns ju som igår jag fick veta själv och sen att vi berättade för våra familjer. Magen växer utmärkt vet inte hur många gånger de senaste veckorna jag fått höra hur vackert gravid jag är. Jag som har tycket den är liten men barnmorskan mäter ju den varje gång och den är precis som den ska, det gillar jag att höra. Enligt henne blir smala tjejer oftast inte så stora som gravida men jag vet inte va jag ska tro om det, fast hon har ju haft rätt om tex vikt och liknade så.
Vikten stod ju still första delen av graviditeten det är först för ungefär en månad sen som vågen började gå uppåt. Började på 52 och ligger nu på 58 kr så en viktökning på 6 kg så här långt inte illa alls. Trodde nog jag skulle ha lagt på mig mycket mera vid det här laget! Känns nästan lite snopet att jag inte har gått upp mer, det va ju en av de saker som oroade mig lite i början hur jag skulle känna mig när kroppen ändrades och vikten steg. Men tycker inte jag ändrat mig så vist större bröst, höfter och rumpa och en liten mage klart. Men är inte så stor och klumpig som jag var rädd för. Nu är det ju 3 månader kvar innan det är dags men det känns ändå okej att gå över 60 kg jag har ju aldrig vägt så mycket som jag gör idag. Sa i början till Jonas att bara jag inte gick över 70 kg så var jag nöjd men tror inte jag kommer vara i närheten av det när det är dags men vem vet?

Gissningarna på könet är i full gång, mamma tror det är en tjej, svärmor är osäker först trodde hon på en tjej efter att ha sett ul bilderna men efter andra ul så svängde hon till kille. Alla på jobbet har olika gissningar, själva svårt att säga min första känsla var kille men nu lutar det mer åt att det kanske är en tjej men det svänger. 

Gjorde det här testet :

 

POJKE

FLICKA

Magens form är:

Toppig, utstående mage 

Utbredd mage 

 

 

 

Pigmentrand på magen: 

Lång tydlig rand

 Ingen 

 

 

 

Babyns hjärtfrekvens är: 

Under 140 slag/min. 

Över 140 slag/min.

 

 

 

Mammans skönhet 

Bibehållen skönhet 

Flickan tar sin mammas skönhet

 

 

 

Halsbränna: 

Mycket halsbränna

Lite eller ingen halsbränna

 

 

 

Babyn hickar: 

Lite eller inte

Mycket

 

 

 

Babyn sparkar: 

Mycket

Lite mindre

 

 

 

På UL håller babyn:

Händerna mellan benen

Händerna någon annanstans

 

 

 

Urinvägsinfektioner:

Inga hitills

Många

 

 

 

Var i magen babyn ligger: 

Babyn ligger högt

Babyn ligger lågt

 

 

 

Befruktningsdagen var ett:

Udda datum

Jämnt datum

 

 

 

Blödande tandkött:

Mindre blödande

Mycket blödande

 

 

 

Utputande navel: 

Senare under graviditeten

Tidigt i graviditeten

 

 

 

Mamman sugen på:

Choklad

Citron

 

 

 

Babyn sparkar:

Mycket på höger sida

Mycket på vänster sida

 

 

 

Mamman illamående:

Inte eller lite

Mycket

 

 

 

Mammans vårtgård är:

Starkt avgränsad

Mera suddig

 

 

 

Håret på mammans ben är:

Snabbare växande

Normalt växande

 

          6

 
11


Så enligt det här testet blir det en tjej men enligt den kinesiska kalendern blir det en kille.......


 

 

 

 

 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback