Men *suckar* inte igen!!

Alltså vi bestämde ju oss för att byta bil för att slippa problem!!

Känns nästan lite som det blev motsatsen! Vist bilen är nyare (2007), mycket skönare att köra och en hel del fler fördelar mot den andra som ju va en 2001. Den nya har gått 6000 mil och den som vi sålde har gått 30 000 mil så skillnaderna där är ju markanta.

Men bilen har ju varit inne på en reparation redan som slutade med att de fick byta ut hela cd spelaren och fixa en massa på luftutsläppen på ac:n.

Nu är det högst troligt något el fel vilket ju känns si så där. Kan ju säga att jag är evigt tacksam att vi fick 6 mån försäkring på bilen just i fall vi skulle upptäcka sånna här fel, för en sån här sak känns som den kan bli riktigt dyr!
Förra gången skulle det ha gått på 5-6 tusen så det va ju med tacksamt då. Det som är tokigt nu är att när jag låser upp bilen så åker fönstren ner till hälften inte var gång men har hänt flera gånger blev så lagom paff första gången kan jag ju tala om. Sen är det att när man stänger av bilen så låter det ungefär som att någon står utanför och knackar på alla rutorna hårt (första gången blev jag jätte rädd trodde ju att någon stod o knacka på och att det hänt nått först), men det va fönstren som försöker åka upp trots att de redan är uppe till max.

Det hände en likande sak med pappas bil en gång när vi körde till stockholm men då small det till ordentligt och sen for rutan ner och gick inte få upp. I det läget var det tur att pappa hade en skrumejsel i bilen att hålla uppe rutan med. Det vore ju skönt att slippa att det händer oss bättre att lära sig av det som hänt. 

Så ons blir jag utan bil igen, inget jag är så super glad åt men får hoppas det inte blir så långvarigt i alla fall utan att jag kan få bilen så fort som möjligt. Bussnarna går så dumt förbi jobbet så jag kommer dit ok men hem måste jag skynnda mig till bussen, vänta 30 min på nästa (50 i västa fall) eller gå till Ronna och ta buss ner på stan. Så oavsett blir det lite bökigt speciellt nu då foglossning och snö inte är en bra kombination på något sätt alls!!
Tur jag har tid hos sjukgymnasten på torsdag hoppas jag kan få hjälp med vattengympa och bälte vore skönt. Men vi får se vad hon säger.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback