Var det allt???

Dagens rubrik passar på i alla fall 2 saker ur dagens inlägg.

Hade bilen inne på verkstan (igen.......) för att fönstren tycks leva sitt eget liv! nu har vi ju haft bilen ca 1 ½ månad och på den tiden så har det vid ung 4-5 tillfällen hänt att fönstren åker ner till hälften eller öppnas någon cm (olika) när jag låser upp bilen. Sen har det vid betydligt fler tillfällen hänt att när vi parkerat bilen så låter det som om någon står utanför och knackar på HÅRT! Men tror det är fönstren som åker upp mer eller försöker i alla fall.....fast de är uppe till max. Känns ju så där kul att åka runt med ett el fel framför allt när vi kommer ha en liten sen i bilen vill ju känna att mitt barn åker säkert. I alla fall så hittade verkstan vad ? Inget !!! Inget alls!!!
De kunde bara hålla med mig om det inte var normalt att bilen gör så här men de visste inte varför. Så fick lite råd om vad jag ska titta mer på för att se vad som händer när fönstren åker ner. Om de nu kommer åka ner igen.....Men troligtvis så lär de väl göra det.

Känns bara så frustrerande att veta att bilen inte är 100 trots 2 besök på verkstan!

Det andra som passar bra med rubriken är dagens besök på årets bokrea.
Vilket var en märklig upplevelse för en som jag. Jag brukar älska bokrean och ser fram mot den redan i början av året. Så även i år, men gick i lugn och stilla takt och tittade på alla böcker och hade verkligen så svårt att hitta något av intresse alls! Det brukar ju vara svårt att välja !! Har ALDRIG varit med om att jag kom hem med 2 böcker bara. Känns chockartat nästan jag som brukar ha dåligt samvete för alla pengar jag lagt på böcker får trösta mig med att 8 böcker är på väg hem från adlibris med så blev ju totalt 10 böcker i alla fall på rean. Kommer nog inte få allt för mycket tid över för att läsa snart heller.

Jag var hos sjukgymnasten idag och fick träffa en väldigt rar och trevlig tjej. Hon tog sig verkligen tid att ta reda på mycket om mig och min graviditet. Hon hade lite svårt att se vilken smärta som kommer från foglossningen och vilken som kommer från mitt "vanliga" rygg ont. Men hon kunde ju klart se att jag har ont så jag fick en hel massa råd om vad jag ska tänka på framöver med att sitta, stå, vända mig osv. Fick även tränings tips och sen fick jag möjlighet att köpa ett stödbälte.

Man brukar inte få ha det på natten, men då jag har så stora problem med att ligga ner nu så sa hon att jag kan ha det löst på natten om jag vill, det känns skönt att ha lite hjälp där eftersom alvedon inte fungerat alls och jag gärna vill sova utan att vakna en gång i timmen (minst). Så nu får vi se ska ha bältet på mig under 2 veckor nu och sen återbesök om jag inte är bättre så fanns möjlighet att få en teens apparat (har haft innan och det fungerar bra på mig). Så vi får se om 2 veckor hur det gått.

Lovade ju magbilder! Så här kommer bilder från slutet av vecka 26 =)
Blev inte så bra men bättre än inget eller vad säger ni?














Kommentarer
Postat av: Isabella

Kul att se bilder :) Man får mer känsla för vad som händer och jag tycker det är jättespännande att se hur allt går :)



Tänkte på incidenten på bion. Jag brukade faktiskt jobba där på Heron (är fortfarande anställd men jobbar i princip aldrig). Det är inte alltid man hinner gå in i alla salonger och titta då man står i foajén. Och maskinisten hör inte alls särskilt mycket uppe hos sig (plus att de har hand om ett antal salonger så de får springa ibland när de ska starta filmer).

Men så fort det är någon som stör, som inte lyssnar när du eller någon annan säger till, kom ut och säg till så ordnar vi det. Det vi gör då är att vi "gömmer oss" och lyssnar. Oftast räcker det med att folk ser oss komma in men annars så tar vi kontakt med personen och om personen inte slutar störa så får han/hon vackert förflytta sig ut ur salongen.

Plus att ni kan få ersättning i vissa fall i form av ersättningsbiljett (kommer inte ihåg exakta regler). Vet själv hur mycket jag hatar när folk kommenterar allt eller pratar hela tiden. Så kom ut och säg till nästa gång (hoppas att du slipper det men ifall det händer igen).

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback