Babygym? nä inte här hemma inte!

Vi har som de flesta föräldrar införskaffat ett babygym, men vår dotter har inte riktigt förstått grejen med det än. När vi lägger henne där är hon lugn så länge musiken är på men den kan vi ju inte sätta på x antal gånger per minut åt henne tills hon själv fattar hur hon ska göra så blir mest korta stunder där, även om hon ligger en stund var dag där i alla fall. Just nu är därför mobilen över hennes spjälsäng bäst om Sonja själv får välja där försöker vi ha henne när hon sover under dagen för att vänja henne vid sängen.

För att sätta på musiken i babygymet så krävs det lite styrka, så jag blev något förvånad i natt när det satte igång! Går/ flyger upp och ut i vardagsrummet där babygymet är och ser en mycket rädd katt komma farande mot mig. Då hade Lakrits lyckats få igång det på någon vänster men när han såg mig lugnade han sig och vågade sig sakta sakta fram och nosade på det som orsakat honom en sån chok hehe men katterna har verkligen "adopterat" gymmet som sitt och ligger gärna där ofta och sover och leker även lite med leksakerna och spegeln vi har där. Men de leker så fint så inget har gått sönder (tror inte det kommer hände heller).

 lakrits håller gärna lite extra koll på Sonja även om han är lite fundersam fortfarande så kommer han gärna om hon gråter. Flera gånger har han varit före mig med att hinna fram för att trösta även om jag är i samma rum och reser mig direkt. Så sött av honom =)

Clawdia accepterar henne med håller lite avstånd


 Gud så liten hon var här! Tänk så mycket hon har växt på bara en månad! (hon blir ju 8 veckor på torsdag)



 
4 generationer


Den här bilden säger allt, sötnosen =)


Mormors krans på midsommar satt inte kvar så länge tyvärr men söt var hon.



Ligger och funderar på var jag har hamnat, hon har en lite fundersam min ofta ser så kul ut som om hon löser alla världens gåtor.

Efter allt det här mysiga så får jag slänga in med en lite trist upptäckt jag gjort, jag har hittat en stor knöl på ett ställe där man definitivt inte ska ha knölar, så nu ska jag till läkaren på torsdag bara att hoppas att det är nått ofrarligt och hålla tankarna och händerna sysselsatta med saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback