bebis eller bajsmaskin?

Undrar lite stilla vad det är för något vi fått med hem från BB?
Jag tror vår trollunge har förvandlats ett en bajsmaskin för nu har hon haft 4 bajsblöjor på rad! Det är ett rekord hon ju gärna kunnat få slå när pappa var hemma med..... nä då att byta bajs blöjor är inte så farligt som jag troddde. I början luktade de ju inte ens nu gör de visserligen det men inte så farligt blir väl värre när hon börjar äta fast föda gissar jag.

Sonja har börjat sova lite bättre i alla fall nu sover hon oftast mellan 22.30 och 23.30 och då vaknar hon oftast mellan 4.30 och 5.30 vilket är riktigt bra för att vara så liten. Hon sover oftast en stund på dagen med men det är oftast mellan 11-15 sen är hon pigg och vill vara med. Så jag har som vana att gå ut en sväng på förmiddagen efter frukost försöker att ha ett ärende ut varje dag kan vara så lite som att köpa jordgubbar eller något likande, det gör det lättare att komma ut när man känner att man har tusen saker att göra hemma med. Har gett upp försöken att städa när jag är ensam det är så mycket lättare när vi delar på det så en städar (just nu gör jag det gärna skönt med att göra lite annat än att ha Sonja nära hela tiden hur mysigt det än är).

Vi har ju lagt ett bud på ett hus som vi gärna vill ha, var ensamma budgivare i en vecka, men nu har en annan budgivare lagt sig i och nu har huset ökat från utgångspriset 990 000 till 1 210 000 (!) vi leder just nu men har sagt att detta är vårt max, eller de sa vi att 1,2 milj var men la 10 000 över mest för att testa vad de andra har för gräns i sammanhanget är 10 000 inte så mycket om man tänker på vad ett hus kostar. OM de inte lägger över idag eller i morgon (vilket jag tror) så kan jag våga hoppas att huset blir vårt men inte innan dess, samtidigt så kan ju alltid någon lägga över fram till att handpenningen är betalad......

Känns inte kul när vi verklige vill ha huset men man ska ju inte betala ett över pris heller! Så nu är det återigen att vänta och se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback