Etapp 1 avklarad

Idag har vi varit i Örebro under dagen och mer eller mindre regnat bort! Trodde nästan att vagen skulle bli förstörd då det var som att vrida på en dusch på max ungefär. Men det var "bara" skötväskan som blev riktigt lerig men den är i ett material som man kan torka av så det ska lösa sig bra det.
Men Sonja är ingen skogs människa (än i alla fall....) för hon var då inte på nått bra humör alls när vi var där, men det var nog magen med som spökar för henne. Hon blev lugn efter en bra stund i min famn, matvägrade gjorde hon med =( hon åt 0.5.00 sen gick jag upp med henne vid 5.30 och fick bara i henne små snuttar fram till att klockan var 17 (!!!) först då åt hon ordentligt när vi var hemma igen och då hade vi verkligen kämpat med att mata henne under tiden vi var ute med. Nu i kväll har hon varit SUPER kinkig och vi har inte kunnat att lägga ner henne nått utan allt får gå i omgångar för någon av oss bär henne. Missförstå mig rätt nu hon är helt jä**a underbar vårt hjärta men såna här kvällar är tuffa, jag hoppas bara att det inte är början till kolik för det kan ju komma vid 3 månader och dit har hon ju bara några få veckor nu....

Hon fick som vanligt (stolta mamman) en massa beröm av folk idag över hur otroligt söt hon är gullungen. Flera av de andra småbarns föräldrarna vi träffade var förvånad över att hon var så stadig i huvudet fast hon bara är 9 veckor men det är nog för att vi låtit henne träna det redan sen vi låg på BB.

Från det ena till det andra så la jag i går ett bud på en annons på tradera, köper en del där brukar kunna bli riktiga fynd. Hur som haver så la jag ett bud på en pool 50 kr som hittat tyckte jag, och jag vann annonsen för den summan med. Men då vägrar hon som säljer den plötsligt att sälja pga av priset är för lågt (?!) hon har ju själv satt utgångsbudet ! Så hon ville höja med 150 % (dvs till 200 kr) ok ingen farlig höjning och hade fått betala mera i affären men tycker inte det är ok att ändra sig efter då skulle hon ha lagt till det i annonsen (man kan ju lägga till/ändra i efterhand) eller mailat mig INNAN annonsen gick ut! Men då gnällde hon bara på hur fult det var av mig att lägga ett bud 24 tim innan annonsen gick ut, ursäkta mig men jag antar nog att man lägger det utgångsbud man som lägst kan tänka sig som säljare och att man blir glad av att bli av med den varan man säljer. Morrar har aldrig lagt ett negativt omdöme på någon innan på tradera och shoppar en del där men nu kommer det att bli så då hon inte bara gör fula saker utan har en otrevlig ton dessutom!

Men det är många som försöker tjäna pengar på att sälja speciellt barnsaker på tradera och jag har börjat dubbelkolla allt innan jag bjuder för flera gånger nu har jag hittat samma vara men till ett billigare pris själv och nytt dessutom. Så man ska inte lita blint på allt heller, men den här tjejen med poolen det stör mig att man kan vara så ful. Hon hade haft den ute för en högre summa innan utan att få napp (= ingen tyckte den var värd det) och så la hon ut den igen för en lägre summa men vill fortfarande ha den högre (hade hon lagt 200 som startbud hade det ju varit lugnt).

Ja ni ser att jag kanske inte är så glad på människan, tål inte oärlighet så är det bara. Men sen tycker jag inte heller om att gräla med någon främling eller ej heller.
Se hela bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback