flytt ångest

Igår när jag talade med pappa frågade han om vi börjat att packa än. Trodde han menade inför resan ner men nej han menade inför flytten han, men det är ju 67 dagar kvar än så jag känner ingen större stress (kommer nog om en månad eller så).

Men det är ju galet mycket att tänka på nu, abonnemang som ska sägas upp och nya ska tecknas en hel del som vi som hyresgäster inte behövt att tänka på blir nu viktigt och jag oroar mig över att vi ska glömma något viktigt. Men så länge alla räkningar blir betalda, flyttanmälan görs, el, tv, telefon och internet finns så löser vi det säkert.

Men jag gruvar mig lite över att behöva börja om i en ny stad IGEN (!) visserligen vårt/mitt eget val. Det var ju mitt val att flytta till Gävle och det gick ju bra även om det var en tuff tid innan jag hade hittat nya vänner. Södertälje blev ju nästa ställe vi landade på ihop och det har ju gått bra men här har vi kanske inte fått så många vänner utanför jobbet, men vi har inte jobbat direkt för det heller eftersom vi känns att det varit ett litet stopp på vägen mer eller mindre. Nu är det ju helt annorlunda med den här flytten det är lite mera "på riktigt" och stället där vi vill sätta bo och bo i många många år om inget oväntat händer klart! Men det hoppas jag/vi verkligen inte att det gör. Genom Jonas orientering har vi i alla fall en del gratis vad gäller att träffa nya människor i samma stad och sen har jag bett att få börja mamma gruppen där nere i stället för här i Södertälje den ska börja i september och vi flyttar i oktober ju så inte lönt, där borde vi ju lära känna en del nya trevliga personer med hoppas jag. Men som sagt jag gruvar mig lite över att behöva börja om igen men jag ser det samtidigt som en chans att möta flera trevliga människor att berika mitt liv med.

Satt idag och funderade på hur vi ska inreda huset var vi ska sova, var Sonja ska ha sitt rum, var skötbordet ska vara, hur det ska se ut i vardagsrummet, kontor osv. Så nu har jag i alla fall en plan men vi får väl se om det blir som jag tänkt mig när vi väl är på plats, listan till IKEA blir nog ganska lång tror jag en hel del som vi behöver annars kommer vi i alla fall ha minst 4 tomma eller halv tomma rum.

Men nu måste jag återgå till packningen håller på att få ett mindre sammanbrott på den och vad jag ska packa ner eller inte det är så svårt när det gäller så lång tid med. Kläder till dopet ska vi inte tala om fick ringa mamma för smakråd men det slutade med att de två klänningar jag velade mellan båda får åka med mig ner för vi ska ju fira farmors 85 års dag med annars hade jag nog tänkt ha samma klänning på båda tillfällena men inte fel att ha lite att välja på heller men nu ska jag ta tag i att packa klart så långt jag kan i alla fall, hoppas bara inte jag får ett sammanbrott på kuppen!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej Emma!

Ja nog har jag tänkt lite på det där, med försäkringar och sånt. Men ska räkna på det lite mer, inget är bestämt ännu. Jag vet att ett bilköp är det sämsta köp man kan göra, men i vår kan fördelarna vara fler och då blir det en. Tills dess håller jag ögonen öppna och kollar runt lite :)

Kul att läsa hur det går för er lilla familj, och lycka till med flytten sen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback