Mag ont

Vår stackars lilla tjej!

I värmen har hennes lilla mage flippat ut helt och hon har det tufft med att bajsa.
Det syns på henne hur mycket hon får kämpa för att det ska komma nått bajs alls och hon har ont det märks så väl. Det är inte utan att det gör ont i mamma hjärtat att se sin lilla älskling kämpa så mycket till den grad att hon nästan blir hysterisk.

Frågade mamma om råd och hon tipsade mig om Messmör och att ge henne vatten. Jag hade tidigare frågat bvc om att ge extra vatten men fick då svaret att det inte behövs eftersom de små får i sig den vätska de ska ha i alla fall. Men bestämde mig för att lyssna på de råd jag fick de är ju väl beprövade och fungerade ju för mig och syran 

Frågade i alla fall om det här när Sonja var på sin 2 månaders kontroll i veckan och läkaren och bvc sköterskan sa att de råd jag fått inte var fel, utan bra under de omständigheterna men att man helst inte ska ge messmör till så här små barn pga av att det är salt och socker i det + att det var lite för mycket järn i det. Så jag fick rådet att köpa  Laktulos Meda åt henne det ska hon nu äta i minst 12 veckor om inte det hjälper så ska vi fortsätta längre kunde dröja flera månader innan magen var helt okej igen. Tydligen är det vanligt att små barns magar blir så här knepiga av värmen bla. Så nu hoppas vi det har effekt hon har fått det i 4 dagar nu och verkar lite bättre redan, men hon blir fortfarande väldigt ledsen när hon ska bajsa och vill gärna vara hos någon av oss då.

I övrigt såg allt tipp topp ut, inga rester av gälar kvar och alla refleker utvecklas normalt, de refleker som alla nyfödda har börjar försvinna för att andra utvecklas mera.

Nu väger hon 4495 g och är 55,5 cm lång så stora damen nu =)

Kan knappt fatta att det snart är dags för dop ska bli riktigt trevligt, nu väntar jag bara på att prästen ska höra av sig, tur vi inte tänkte ha nått dop program för då hade vi haft smått panik nu om  det skulle hinnas med. Men jag vill ju bra gärna veta hur allt ska gå till, så jag vet vad jag ska säga till faddrarna om de tex ska läsa nått ur biblen/ dikt och likande mer precis vad de ska göra och vad jag o Jonas ska göra. De dop jag varit på har varit privata men i Laholm gör de tydligen inte så utan det är under gudstjänsten så därför känns det mer osäkert hur allt kommer att gå till väga.

Kommentarer
Postat av: Karro

Nja, jag tror inte att jag är sådär jättepigg på besök i vecka 38... Svårt att veta om jag kommer att vara hemma eller på BB eller så då faktiskt. Har jag tur så kommer ju bebis precis då.En annan gång skulle nog passa oss bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback