men då.....

Jonas jobbar sista jobb dagen idag och vädret är ju så lagom kul en massa moln o trist. Hoppas på bättre väder i morgon då jag tänkte släpa med mig min familj till Stockholm för en mys dag och på söndag börjar ju O-ringen så då ska vi dit och kommer va på den sön och mån (men sover hemma), tisdag blir det H.E.A.T på grönan eller Jag o Sonja kommer nog gå undan lite då så det inte låter för mycket för henne snuttan.

Sen blir det ju Laholm på onsdagen hoppas vi kommer ner i nått så när vettig tid åker efter frukosten, sen skulle vi vist hjälpa farmor på torsdagen tror jag det var och så kommer alla från Söderhamn ner med. Fredagen bli det lite trevligheter med lutar åt skumeslöv och danska glassbaren i Båstad men blir i alla fall lite mys med bådas familjer och sen måste vi ju städa och fixa lite inför söndagen och dopet. Så lördagen blir det att baka och fixa hemma sen ska vi hinna med rodel och go cart med någon av dagarna. Nästa söndag är ju dopet med ska bli härligt, det kommer dessutom bli extra speciellt med tanke på den dopklänning som Sonja ska ha på sig, den hade nämligen min mormor Sonja på sig (hon som Sonja är döpt efter) när hon döptes, mamma har haft den och jag har haft den så det känns helt rätt att Sonja med bär den nu. Inte många som kan ha den dopklänning som den som de får sitt namn efter har haft.

Det ska i alla fall bli skönt att komma hem ett tag efter att dopet är över (blir ju några små hektiska dagar med en del att göra och mycket folk) så kan vi pusta ut lite och njuta bara Ullared inplanerat inköpslistan är skriven blir en hel del som kommer komma till nytta lite längre fram som tripp,trapp stol (beror på pris), gå stol, kläder kanske lite leksaker mm.

 Sen ska jag kolla lite kläder kroppen är ju inte den samma riktigt sen graviditeten, större (om än lite hängigare) bröst, höfter som blivit bredare och 5 kg som bara inte vill försvinna så jag behöver lite nytt i klädväg speciellt klänningar, byxor och kjolar. Men mitt mål är ju o gå ner till vikten jag hade innan Sonja kom så en del kan ju bli förstort då och undrar om höfterna någonsin bli "normala" igen för om de inte blir det är det mycket som aldrig kommer komma på igen...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback