Niagarafallen!

Vissa saker bör man bara inte säga, så det så!

På midsommarafton så hade jag på mig ett par vita byxor och pratade då med Jonas om hur det var att få mens och såna saker. Jag berättade då att jag aldrig har mens under mensen pga av "olycks risken"

Naturligtvis så händer det bara därför, mensen kommer igång igen efter att Sonja kom. Så byxorna var inte så vita längre men som tur var fanns ju tättmaskin. Det var naturligtvis var rätt naturligt eftersom hon var 5 veckor då men efteråt så har man ju noll koll på när det är dags.

Den här gången var var det dessutom värre än det någonsin varit inte smärtmässigt även om jag hade ont klart så var det mängden som var helt otrolig! Blödde igenom den tjockaste bindan på bara en timme (de man brukar kunna ha hela flera timmar innan man byter) så det var inte alls kul om man säger så!

Jag blev så otroligt trött att det var helt otroligt fick ett grymt långt järn värde men det var ju inte så konstigt med tanke på hur jag blödde. Som tur var höll mensen på lika länge som den brukar så det värsta var över på 3 dagar i alla fall.

Önskar att någon förvarnat mig innan för när jag pratar med mina mamma kompisar här i stan så verkar alla stämma in i att de fått mer mens + mer mensvärk efter att fått barn. Jag håller bara med om att mensen ökat än i alla fall men har ju bara fått en mens än så vi får väl se, för det var verkligen inte en rolig upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback