no more curls!

Jag har ett bra tag nu gått och funderat på att klippa av mig håret. Men har varit feg och har velat fram och tillbaka men idag bestämde jag mig för att det var dags att göra något åt håret. Valet var att antingen låta det bli riktigt långt eller riktigt kort och eftersom vi ju har en liten tjej nu som börjar kunna få mera grepp om saker och gärna drar mamma i håret när hon får chansen, plus att håret har blivit rejält slitet av graviditeten. Så det var lika bra att allt fick åka så att det får en chans att återhämta sig.

Gick till min vanliga frisör men där var det tvär stängt, så fick lite halv panik först det är inte alls frisörer som fixar ett hår som mitt, eller jo det ser dö snyggt ut när jag går därifrån men nästa dag är det kaos igen.
Hittade i alla fall en salong med plats för barnvagnen som inte innebar att jag behövde släpa den upp för trappsteg osv och de hade tid =)

Var lite orolig för hur Sonja skulle reagera för det tar ju oftast en stund att klippa håret speciellt när det är/ska bli kort. Men hon var jätte duktig, hon protesterade lite när de tvättade mitt hår, men då var ägaren till stället där och stoppade in nappen och gungade henne i vagenen så hon blev lugn. Sen protesterade hon några gånger till (max 5) under tiden hon klippte mig men det var för att hon spottat ut nappen så det fixade frisören snabbt åt mig. Så det kunde inte vara bättre både en bra barnvakt och en snygg frisyr perfekt! Lite typiskt bara att jag hittade dem nu när vi snart ska flytta men nå ja jag hinner ju i alla fall med minst 1 besök där och vem vet hur lång tid det tar för mig att få ett nytt jobb i oxelösund så kan ju alltid titta in där på vägen från jobbet.

Sen gjorde den här frisören något som var riktigt bra med, hon visade mig under tiden hon klippte hur jag snabbt ska fixa håret utan att det tar allt för många minuter. Med den här frisyren har jag med lite olika alternativ på hur jag kan fixa till den om jag har riktigt bråttom någon dag. Så det är ju perfekt det både enkelt, snyggt och varierat.

Men det är väldigt ovant att ha så här kort hår igen det är nog i alla fall 9-10 år sen sist, vet att jag hade kort när jag började gymnasiet och halvlångt när jag slutade och jag tog studenten 2004 så det borde stämma rätt bra det.

Jonas reaktion tog dock priset! Han kände inte igen mig först =) Han kände tack och lov igen Sonja, Så hans första kommentar var Är det du Emma? För det där är Sonja i alla fall! hihi han trodde han kände igen ansiktsformen men inte trodde/tycker jag att förändringen är SÅ stor även om det är en ordentlig förändring.





kommer snart lägga in bilder på vårt hjärte gryn <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback