Kisse missar

Att bloggen just nu har bebis inriktning är inte så konstigt. Men vet inte om jag skrivit något om hur katterna hanterar denna lilla nykomling i familjen.

När vi kom hem från BB hade jag en tanke att de skulle få komma fram och nosa i sin takt så satte mig med Sonja på golvet men katterna flydde med svansen mellan benen så att säga. Så var det under hela veckan hemma katterna undvek att vara i närheten av Sonja, de ville inte ens vara i samma rum! Eftersom de såg mig ha Sonja en hel del med så kom de heller inte till mig utan sökte sig mycket till Jonas. Det var inte så kul klart men jag visste att de bara behövde tid och jag fick rätt. Lakrits har sen han kom till oss sovit vid mina fötter i sängen men det vägrade han att göra under de första 2 veckorna.

När Sonja var tre veckor började det att vända ordentligt, Lakrits var förvånasvärt nog den som var modigast (och är fortfarande när det gäller Sonja) han började så sakta i sitt tempo komma fram och nosa på Sonja när han gjorde det så kliadde jag honom så han kände att allt var ok (samma sak med Clawdia klart när hon kommer).

Som det är idag så kommer Lakrits fram och kollar babysittern om Sonja gråter (även om hon inte är där utan i famnen/bärsjalen), nu sover han i min säng igen och när Sonja sover mellan oss (hon somnar i vaggan o får komma över när hon vakat till och är ledsen) när L hör att Sonja gråter i sängen kommer han och lägger sig vid hennes fötter ungefär som gråt inte mera jag är här nu! Så sött =) Så han har verkligen accepterat henne nu, Clawdia har det lite svårare men hon börjar komma närmare hon med. Igår så hade jag Sonja i knäet och Clawdia låg brevid Sonja tog då tag i Clawdias baktas och höll i den såg riktigt rart ut när mina flickor låg där och gosade.

I lördags natt hände det en lite otäck sak på tal om katterna. Jag kom in på badrummet och det var en massa blod!! Blev så klart rädd och gick för att kolla vad som står på och då hittar jag Clawdia och det bara rinner blod från hennes rumpa! Vi har sett att det har varit blod i toalådan vid ett flertal gånger de senaste 2 månaderna. Så för en månad sen tog jag kontakt med en veterinär då det bara var lite nu och då det hände och inga jätte mängder (och sen att vi inte visste vilken av katterna det var först) de sa då åt oss att byta mat till dietmat och återkomma om det inte blev bättre. Så jag ringde till en kvälls och helgöppet veterinär de kunde hålla med om att det inte lät normalt och rådde oss att ge henne skonkost men tyckte inte det var något vi skulle komma in för om det inte blev värre. Har idag försökt och nå vår vanliga veterinär utan svar tyvärr missade telefontiden eftersom vi hade besök. Så jag ska ta tag i det i morgon kommer ändå vara uppe hyfsat tidigt eftersom vi ska till Bvc vid 11. Har blivit lite senare mornar nu än vanligt eftersom man är uppe på nätterna. 

Så imorgon hoppas jag på att få tag i veterinären, banken (ska gå in när jag är på stan) och att Sonja har växt som hon ska men det är jag så gott som säker på att hon har som hon äter!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback