bebis shopping

Idag har Jonas och jag shoppat för fullt!

Började dagen med ett besök på babyland där de under helgen hade rea på bil barnstolar.
Gick runt där och strosade i lugn takt och tittade på allt som finns där. Men det är ju nästan för mycket att välja på! När vi kom dit var jag rätt klar över vad vi saknar på ett ungefär (bil barnstolen, apoteks saker, blöjor och liknande förbrukningsartiklar). Men efter bara en kort stund där inne så kom (jag i alla fall) på några fler saker vi ju skulle ha, det är ju nästan omöjligt att inte göra det. Va sånt jag tänkt beställa på nätet så var ju i och för sig inte så fel, ett sol skydd till vagnen, feber termometer i form av en napp, en mobil till vagen (blev ett litet fel köp så passar först när det blir en sitt vagen) och ett myggnät.

När vi kom till bil barnstolarna så bara tittade Jonas och jag på varandra och sa nästan i mun på varandra att här har vi nästa djungel! Men efter att vi kollat in de olika modellerna och talat med en säljare så hittade vi en modell som levde upp till de krav vi hade i möjligaste mån i alla fall. Vi ville ha en bilstol som var lätt att ta i och ur och som vi kan använda så länge som möjligt till bebisen (vikt och längdmässigt).

Nu rekommenderade hon att man hade minst 3 olika modeller till barnet under uppväxten. Ett barn ska ju enligt lag sitta på bilstol till det är minst 135 cm. Så vi valde en LOGICO S 10

Det är en stol som verkligen är lätt att ta i och ur med en bas enhet till som gör att det bara är ett klick inget trassel med bälten (mer än när basen monteras på plats) men den kan även användas utan basen men då måste man spänna fast bältet i stolen. Men vi ska nog inte behöva flytta den så ofta mest mellan fram/bak sätet beroende på om vi är 1 eller 2 i bilen. Vill ha stolen fram om jag åker ensam och bak om vi är båda så en kan sitta bak med liten.

Sen åkte vi vidare till skärholmen för lite mer shopping och lunch!
Stackars Jonas hade inte någon aning om mina planer där inte, jag behövde nämligen en klänning till P och C:s bröllop. Eftersom jag vet att jag inte kommer kunna gå och leta efter någon när magen är något mindre (är bara lite mindre än 14 dagar mellan att liten kommer och bröllopet) så var jag ju tvungen att köpa nått nu innan. Vilket inte är det lättaste med en gravid mage och bröst och är ca 3 storlekar större än normalt (mycket att tänka bort och gissa hur det blir sen). Jag hade tidigare i veckan köpt en läcker kavaj i en underbar lila nyans så behövde en klänning som matcha den. Gick förbi en affär och bara kände att här måste jag in och jag mer eller mindre sprang in innan Jonas hann säga nått annat! Hittade 2 modeller som var snygga och den ena känndes lite mer "tantig" plus att jag var tvungen att ha storl 40 i den (känndes ju lite osäkert) sen va det en halv lång vit bomullsklänning med blommor i olika lila nyanser (flest i den som kavajen är i) är rakt skuren över bysten hade lite stora axelband men de kommer nog rätta till sig när magen försvinner och klänningen kan åka ner lite mera, va en 36:a så känndes ju mer troligt med att den kommer sitta fint även efter att magen är borta. Eftersom den kostade en del så blir det ju att använda den fler gånger men det kommer ju fler bröllop (hoppas jag!!) och sen ska det ju bli barn dop och likande snart så ser det som en investering ;-)

Kommentarer
Postat av: Karro

Vi har redan ett babyskydd, fick det av Thomas bror. Inte använt mycket och okrockat. Jättefint, ingen klickstol tyvärr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback