En dag med betydligt mer goda nyheter än igår!

Jag börjar med det som passar rubriken bäst.

Jag har en vän som precis blivit opererad för att ta bort en tumör i hjärnan och har fått veta att det har gått bra under omständigheterna Tack och lov något annat hade varit helt otänkbart,så nu kan vi andas ut lite i alla fall.

Sen har Jonas kusin fått en liten kille, så roligt!! Riktigt glad för deras skull men nu blir ju bara längtan efter våran lille större hehe. Jonas och hans kusiner är nära i ålder så de har ju haft glädje av varandra när de växte upp. Nu blir ju visserligen inte våra barn kusiner men de kommer ju alltid kunna ha en lekkamrat i varandra på släkt moddagar och likande. Önskar den nya lilla familjen ett stort lycka till!!!

Det var två riktigt härliga nyheter som förgyllde min eftermiddag i alla fall =)

Bilen har fortfarande inte ansvars frågan blivit löst, flera i personalen såg nämligen killarna (och sa till dem flera gånger) att de skulle sluta kasta snö och leka med sina skyfflar mellan bilarna. Rätt självklart kan man ju tycka men de hade tydligen lekt rätt vilt och till och med skottat ner snö på en bil som stod på handikapparkeringen vid flera tillfällen.....
Men vi får väl se hur det hela löser sig för det finns ju ingen som såg exakt när min bil gick sönder tyvärr.

En sak om bilen som jag glömde skriva sist var att när vi var på verkstan så kunde vi verkligen se märkliga sidor hos folk, tex en körskolelärare som inte kan läsa skyltar och en som inte hade någon back....
Nej men kille som skulle fixa bilen sa åt mig att hämta bilen (hade parkerat den utanför) och köra in den på verkstan så skulle han hjälpa oss.

När jag kör fram får jag en körskolebil framför mig (bara läraren i den), men han parkerar och hoppar ur bilen mitt i vägen för mig det gick inte komma om på någon sida. Jonas som stod utanför bilen gick fram och pratade med honom (fick veta efter) Jonas pekade på ett förbud att stanna och parkera märke, manen hävdar då att man vist får stå där och försöker gå in genom en dörr. Jag ser hur Jonas blir upprörd/arg och pekar mot mig och tillsist verkar han fatta att han står i vägen för mig och flyttade bilen men det va knappt att jag kom förbi trots det han ställde sig dumt. Så vi vet ju vilket körskola vi kan tala om för folk att undvika här i stan i alla fall om de inte kan så grundläggande vägmärken!

När jag skulle backa ut stod det med en bil i vägen så jag kom inte ut det fanns inte en chans att det hade gått. Började backa och hoppades han skulle fatta men icke. Kollade honom rakt i ögonen och vinkade lite bakåt men inte hjälpte det så än en gång fick Jonas agera hjälte och tala med människan förklarade snällt för honom att han behövde backa för att jag skulle kunna komma ut och åka iväg var på mannen kläcker ur sig att men jag ska ju in inte backa ehhhh hur smart är man då på en skala från 1-10?



Kommentarer
Postat av: patrik

nästa gång du inte kommer fram för någon som körskolläraren kolla så tutan fungerar "länge" tills han flytar sig

2010-03-02 @ 22:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback