Håll andan!

I helgen så låg Jonas och kände på magen, när jag frågade om han kände liten sparka så var han osäker. Då jag höll andan så kände han liten sparka till för första gången! Behöver jag säga att vi hade en stolt blivande pappa här då?! Sen fick jag höra bra många gånger höra den helgen att håll andan Emma!

Under veckan har MASSOR hänt så nu när min älskling kommer hem i morgon så är det inga större problem för honom att känna sitt barn. För nu syns det till och med på utsidan (!) tänk att så mycket kan hända på en vecka och sparkarna känns så annorlunda nu, de är mycket hårdare. Så det märks att utrymmet i magen börjar ta slut nu. Huden är spänd till vad som känns som max och då är det ju ändå 8 veckor kvar.....förstår inte hur jag ska kunna bli större men det är bara att inse att det kommer jag bli. Inga bristningar ännu men enligt en av mina grav böcker så kan de komma från nu och framåt. Det blir ju som det blir jag smörjer med havandeskapsolja vet inte om det har någon större effekt men det känns i alla fall skönt och luktar underbart så är nu mera min lilla kvälls ritual.

Mina kollegor har med kommenterat under veckan att magen växt (bilder kommer) och i morse gav liten en av mina kollegor en ordentlig spark så liten talar om att han/hon finns till. 

Jobbar min sista dag i morgon så har bakat en tårta och ordnat med lite påskägg till barnen då vi ska ha påskfest. Det känns väldigt märkligt att det är sista dagen imorgon på ca 8 månader. Känns som om jag kommer få svårt att helt släppa jobbet tar nog någon vecka att släppa det helt och bara koppla av, men jag har ju gott om tid innan vår underbara älskling gör entré för att komma ner i varv.

Ska bli skönt att få vila nu i alla fall för ryggen har tagit ordentligt med stryk av all extra vikt. Det känns som att den ska gå av för att uttrycka det milt. När jag kommer hem från jobbet är jag helt slut för det gör så ont och om jag har något extra ärende som barnmorskan då orkar jag inte mer den dagen. Höfterna är ju med en historia för sig själv att ta sig ner och upp ur möbler är inte kul samma med bilen och likande. Det går ju an när Jonas är hemma eftersom han då gör allt han kan för att underlätta. Han är så underbar kommer alltid och hjälper mig ur bilen och likande små saker som betyder så otroligt mycket. Men det är helt klart att vila behövs till och med sofforna här hemma känns om det brinner i ryggen då så sängen är det enda mjuka stället som fungerar just nu. Tur vi har TV i sovrummet med men vi får se hur allt blir nu när jag kan lyssna mera på kroppen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback