Helgen som gått

I helgen har vi verkligen tagit det lugnt här hemma och det var skönt.
Jag tror att vi båda behövde ladda om batterierna lite så det gjorde vi. I fredags blev det mys med pizza sen hem och se på tv och bara ha det mysigt med varandra.

I går (lördag) var vi båda uppe med tuppen höll jag på att säga men båda var pigga tidigt på morgonen så blev en skön morgon utan stress och med gott om tid. Vi låg i sängen och myste, Jonas försökte få känna den lilla sparka men det vill den lilla inte vara med om! Fast jag är i vecka 30 (idag) så har han fortfarande inte fått känna av någon spark, men har ju moderkakan i framvägg så det dämpar ju mycket. Däremot så har han fått känna av barnet för ibland lägger det sig så jag (och andra) kan riktigt känna ryggen/rumpan tydligt ibland kan vi även känna av huvud, fot och om vi har riktig tur även en arm.

Efter det så bar det av till tippen så vi blev av med en massa som vi inte ville ha kvar, sen blev det stan och lite små saker vi behövde fixa där. Jonas ville ha en speciell cd så vi bestämde oss för att åka till Farsta för att kolla lite där. Det var en galleria som vi inte varit i än så det var roligt att gå där, gjorde lite små fynd köpte en gördel att ha efter snittet sen. Fick då rådet att absolut inte ha sköljmedel till sånt med estlan i, hur många kläder har inte det i sig så har nog förstört en hel del kläder nu då. Men nu vet vi det!
vad blev det mer då? Jonas hittade sin cd klart och sen lite smått och gott blev bla ett gott bär the.

Har varit galet sugen på sushi ett tag nu så lyxade till det med det till lunch för de hade mamma sushi i gallerian. Fast enligt min BM kan man äta det i alla fall bara det är färskt men det är ju inte lätt att kolla och vill inte chansa direkt! Jonas skulle aldrig våga pröva så han hittade som tur var nått annat.

När vi kom hem var jag helt slut och la mig för att vila det var lite mer än jag orkade och det gjorde bra ont. Så allt får gå ett lungt tempo nu och inte lika mycket. Innan hade jag ju aldrig blivit så uttröttad av att shoppa! Vilade i 3 timmar och hade Jonas inte tvingat upp mig hade jag nog inte gått upp mer den dagen.......

Idag får vi se vad dagen har att erbjuda mer än städa och likande roliga aktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback