Hur lyckas man tappa bort sin bil?!

Japp vi lyckades i alla fall, och tro mig det var bus enkelt!!

När vi hade parkerat på skärholmen så gick vi in och shoppade (se inlägget nedanför).

Så långt är allt som det brukar vara, men sen när vi skulle hem så går vi ut där vi båda två är övertygade om att bilen står och kollar men INGEN bil!!! Jonas som är 100 på vilken rad vi ställde bilen börjar nästan med en gång få panik, jag däremot är lugn och tänker att vi nog ställt bilen längre ner bara. Men efter att ha gått över hela det våningsplanet så inser även jag att bilen inte är där.

Paniken börjar komma även för mig då och vi får verkligen inte ihop det för vi gick rakt ut från garaget och in i varuhuset via en snurr dörr men för att komma upp (och ner) till våningen under var man tvungen att åka rulltrappa. Vilket ingen av oss minns att vi gjort men vi tänkte att ok vi lär ju åka ner och kolla i alla fall innan vi gör något annat åt saken.

Där står bilen!!! Jag fattar inte hur vi båda två kunde ta så fel eller som mamma så käckt uttryckte det att det är ju lite tidigt för att båda två ska få gröt i hjärnan!

Mamma har ju lyckats med samma bravad men då hade hon ju en helt ny bil, kan ju inte skylla på det heller då vi ju haft den ett tag nu i alla fall. Men vi fick oss ett gott skratt när vi hittade den i alla fall om man säger så!

Av detta kan jag i alla fall konstatera att jag hädanefter alltid kommer att kolla vilket våningsplan jag står på! Trodde jag gjorde det för det stod våning eller nivå 2 på snurr dörren in i varuhuset men det var ju uppenbarligen inte där bilen var!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback