Insikter

Ni som känner mig väl vet hur jag har en förmåga av att alltid tänka flera år fram i tiden när jag gör saker.

När jag satt och kopplade av hos sjukgymnasten så slog tanke mig att det har jag inte gjort denna gång!

Förvånansvärt nog med tanke på att genom att få ett barn ändras livet för alltid. Men jag har funderat lite på det där sen tanken slog mig och jag tror att man har fullt upp med allt som är här och nu som gravid. Samt att allt fokus ligger på den första tiden med bebisen och hur det kommer bli att bli en familj med barn (för vi är ju en familj nu med blir bara + en sen). Så för första gången på länge så njuter jag av att bara vara här och nu vilket är en märklig men väldigt skön upplevelse.

Slippa stress och bara få fokusera på mig, Jonas och liten känns underbart just nu så jag kommer verkligen njuta av att bara vara den närmaste tiden känns det som. Blir nog en nyttig upplevelse av det här en sak är jag övertygad om i alla fall och det är att jag och Jonas för den delen kommer ha utvecklats som människor efter allt som kommer hända under det närmaste året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback