Kan andas ut lite i alla fall nu =)

Igår kom ett brev från försäkringskassan på posten. Har ju väntat på svar om HP (havandeskaps penning) och min sjukskrivning så höll tummarna för att det var nått av det när jag öppnade brevet.

Det var det med, jag har fått beviljad hp så från 6/4 kommer jag kunna vara hemma pga av att jag har sån foglossning och ett arbete som kräver så mycket av mig. Det känns väldigt skönt att få vara hemma och fokusera på mig och det som komma skall, det trodde jag inte innan jag blev gravid. Då ville jag jobba så länge jag kunde men innan man vet hur tungt det blir så är det lätt att överskatta sin egen förmåga.

Jag har ju min dåliga rygg med som har börjat göra sig påmind i allt detta, vilket ju var väldigt väntat om en trist.
Oroade mig lite över reaktionen på jobbet då det ju är rätt kort om tid för dem att hitta en vikarie. Men de flesta förstår och tycker det är skönt för min skull att få vara hemma sista tiden.

Så jag ska verkligen passa på och njuta av den tid jag får hemma och vila upp mig ordentligt.

Sen verkar min sjukskrivning blivit beviljad för det satt pengar från Fk på kontot. Men inget beslut har kommit hem (?), det var för feb-mars så det är i så fall sjukskriv nr 2 läkaren sjukskrev mig ju först 1 mån i januari (det vet jag inget om än) och sen från 9 feb och fram till förlossning och det verkar ju som den blev godkänd i alla fall, men de är ju för olika saker så vi får väl se. Kan ju inte göra nått åt det nu i alla fall och blir det inte beviljat så blir det inte vi klara oss ju bra i alla fall men vore skönt att veta och ha allt tjafs bakom oss. Blir ju bättre om bara 3 veckor när jag är hemma sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback