Soffläge och BB besök

Halvligger på soffan här hemma nu, inte klokt vad trött man blir nu av bara de enklaste saker.
Igår var jag hos barnmorskan och efter den vanliga kontrollen som gick bra.
Bebisens hjärta slog fint i 140 slag per min och hade gått upp ett kg vilket var skönt eftersom hon var lite orolig förra gången då jag inte ökat nått alls. låg strax under kurvan man ska följa men inte så pass att det var något att oroa sig för vilket är skönt.

Jag har fått rätt ordentliga sammandragningar igen så pass att magen blir helt sne och det blir stenhårt på ena sidan och jag kan riktigt känna bebisen då. Så bm tyckte det var jätte tur att jag blivit beviljad hp annars hade hon troligtvis sjukskrivit mig pga av det. Hon menade på att det är kroppens sätt att säga att jag måste ta det lugnare och det är ju sant. Men jag trodde verkligen att jag gjorde det men tydligen ska allt gå i snigel takt nu för fortare än så kan jag då inte gå!

Sen blev det en promenad över halva Huddinge sjukhus (som är lika stort som gamla stan i storlek) för att min bm tyckte att hon och jag skulle titta på hur det såg ut på BB. Vilket var skönt att ha fått se i alla fall så man vet vad som väntar efter snittet. Det känndes tryggt och bra och trevliga sköterskor (får se hur trevliga jag tycker de är när de ska få upp mig ur sängen första gången efter allt bara....hehe). Ska få se operationssalen om någon vecka men känns inte som nått vi behöver stressa med direkt. Sen tappade de mig på flera rör blod *suck* hur många prover ska de ha egentligen?! Är ju sköldkörteln de behöver ha koll på så inte det felet går över till bebisen, alla prover såg toppen ut sist så känns lugnt.

Jag var i alla fall helt slutkörs när jag kom hem och idag var det sjukgymnastik där jag till och med somnade!
Fick teens behandling och när den var på så gick ju sjukgymnasten ut en stund och då somnade jag gott då är man trött!

Efter piggade jag upp mig med att gå på stan lite behövde mamma strumpbyxor och trosor hade tur som hittade strumpbyxor i alla fall men fanns bara trosor i storl 40 och upp känns ju inte helt rätt för mig..... så tur jag har här hemma hade bara behövt några par till.

Sen är det HELT omöjligt numera att gå in i en affär där man vet att det finns babykläder utan att titta eller köpa. Hur 17 ska det gå när jag ska va hemma och säkert kommer gå ner på stan ibland blir ju farligt.....Nej då får hålla i mig lite nu. Vi har rätt bra med saker i alla fall de första 2-3 månaderna känns så svårt att uppskatta när man inte riktigt vet vad som behövs och hur mycket. Men vi kommer ju säkert få en hel del och sen så har vi saker kvar sen vi va små både Jonas och jag som vi ska använda nu kommer kolla igenom det nästa gång vi är på respektive ställe och ta med det vi tycker passar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback