Underbar helg!

I fredags fyllde jag (och syrran klart!) 25 år. Så hela familjen åkte upp hit från Laholm så vi kunde fira tillsammans =)

Så efter jobbet på fredagen åkte jag direkt hem för att göra i ordning det sista. Städa köket och fixa tårtan bottnarna var klara men grädde är ju inte fel på tårtor ;-) Blev mammas goda havretårta det är ett måste när jag fyller så är det bara!!

När de hade kommit upp ordentligt så kom syrran på att hon ville ner på stan. Så det blev en tur ner dit, blir ju alltid lite shopping då så jag hittade 2 böcker till på bokrean om småbarn och kejsarsnitt. Mamma hade glömt plånboken hemma och det var nog tur för hon hittade massor på Axelssons, pappa var in och köpte champagne på systemet för det skulle firas ordentligt (de andra fick skåla/dricka för mig med).

Sen kom Britt och Sven-Erik vilket var super roligt! Matildas kille S kom med och det var första gången vi träffade honom så det var roligt då det var en bra kille med fötterna på jorden, det gillar vi!! Klart godkänd =)
Sen blev det en kinarestaurang här i stan som jag viste att syrran skulle älska efter den. Men efterrätten blev här hemma. En mycket trevlig dag var det helt klart!

På lördagen kom Jonas mamma och syskon vilket var trevligt. Innan de kom så åkte mamma, pappa och Jag och träffade mammas moster Märta som fyller 90 i slutet av mars. En riktig krutgumma det där så go hon var (flera år sen jag träffa henne sist). Så när vi kom hem väntade familjen Sundberg på oss och då fick vi träffa Annas kille (jag tror i alla fall att de är ett par) också en mycket trevlig herre. Blev mycket wii spelande tyvärr så fastnade jag i köket höll på och gjorde köttsoppa åt oss men har sån tur att jag har snälla föräldrar som hjälpte mig men blev inte så mycket tid för gästerna som jag hade önskat men så blir det ibland.

Fick en massa finna saker som jag inte räknat med =)
Mamma hade fått med sig den guldring jag fick i artonårs present som hade 2 fuskstenar i sig hon skulle byta ut dem mot riktiga diamanter och jag trodde bara hon skulle byta ut den ena stenen men när jag fick den hade hon bytt båda två, en är vit och den andra champagnefärgad så läckert! Så jag har snälla föräldrar jag!
Örhängen av Jonas, presentkort på guldfynd, guld hjärta (berlock), pengar (ska investera i en symaskin), vackra glas droppar att hänga i fönstret, en söt bok om systrar och en massa vackra blommor.

Matilda höll på att skrämma ihjäl budet som kom med ena blombuketten men det är en annan historia........





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback