Vänliga människor =)

Idag när jag åkte från jobbet kände jag mig på lite dåligt humör, nu är nämligen bilen trasig igen!!!

Ny del den här gången dessutom, men det här hade vi inte kunnat förhindra eller göra så mycket åt (vad jag vet i alla fall). Det är vindrutan som fått ett litet stenskott som sen har vuxit sig stort ca 3-4 dm. Det var helt igår eftermiddag och i morse var det värsta sprickan!

Så det kommer ju bli kul när vi ska laga den för misstänker de får byta hela vindrutan......men det går ju på försäkringen (hoppas jag vi har en glas försäkring så det borde ju täcka men vem vet.....).


Efter jobbet idag hade jag några ärenden på stan, jag skulle bla hämta ut ett armband som jag har haft inne på reparation på guldfynd. Hade händerna på disken medans expediten tog fram det, då tittade hon på min vigselring och gav mig mycket varmt beröm för den.



Sen tittade hon på mig en gång till och kände tydligen igen mig (eller om det va stenen) för hon frågade om jag var den som lämnat in en safir för värdering tidigare och det var det ju. Då berätta hon att hon hade gått och tittat på den flera gånger eftersom hon blev helt kär i den när den låg hos dem och juveleraren (som gjorde ringen) sa samma sak =)

Efter stan bar det av mot sydpolen där jag skulle på vattengympa/ sjukgymnastik. Först höll jag inte på att komma in för att min sjukgymnast hade glömt att ge mig en biljett. Men fick gå in och tala med henne så det hela löste sig bra. hon hade gjort ett träningsprogram speciellt till mig (så är det för alla i den här gruppen) så det va skönt att träna på det jag verkligen behöver. Vattengympan för gravida gick jag bara på en gång eftersom det BARA var ben träning, känndes inte som det jag ville ha utan jag vill ha mage/rygg träning. Så för mig är det här mer passande + att det går på högkostnadsskyddet.

I bastun så satt det två äldre damer och små pratade när jag kom in. Den ena får ett stort lende på läpparna när hon ser mig och berömmer min vackra mage så det var verkligen roligt sen satt vi där och diskuterade allt som har med barn att göra en liten stund innan både jag och liten tyckte att det blev för varmt där inne.

Så med dessa tre rara personer så var min dag mycket bättre. Jag var nog rätt trött i morse med vilket ju inte hjälper mot grinighet direkt sov dåligt pga av två huliganer som försökte riva lägenheten och sen en stor mage som ju är i vägen och gör att jag vaknar varje gång jag ska vända mig. Suck tur jag kommer kunna sova ut efter sånna här nätter ett litet tag till i alla fall.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback