6 dagar som inga andra

Tänk att vår skatt har varit hos oss i 6 dagar nu ganska exakt på minuten i skrivandets stund. 
Det känns lite overkliget att det snart har gått en hel vecka men endå inte. Vi var ju på BB i 3 dagar, söndagen sprang ju i väg här hemma med allt nytt och underbart och varje dag denna vecka har vi gjort något även om det så bara varit en tur till sjukhuset så här det hänt nått. 

Första natten hemma så vägrade Sonja att sova alls! Men sen kom jag på att hon nog behövde ha mer närhet för hon var ju lugn när vi hade henne i famnen. Men sen har det gått bättre när hon fått sova mellan oss på min eller pappas arm då har vi henne på vårt täcke så har hon sin egen filt över sig. Jag hade innan varit lite motståndare av att ha bebis i sängen av flera orsaker men just att det känns lite osäkert räddslan att lägga sig på henne eller att hon ska få täcket över sig och kvävas eller nått likande. Men i det här fallet är det inte vi som bestämmer det är bara att inse Sonjas behov går ju långt före våra. 

På dagarna är hon lugn och allt har gått smidigt både Jonas och jag har kommit direkt in i våra nya roller. Så ansvarsfördelningen här hemma har verkligen fungerat toppen. Vi delar på allt helt självmant har det bara fallit på plats. Eftersom amningen inte fungerar helt, mjölken har inte runnt till som den ska så får lill tjejen ersättning så vi delar på det med. Så det känns helt klart som att det allt har fallit på plats här hemma som att det alltid varit så här. 

Sen är jag överlycklig över att jag mår så bra som jag mår trots att jag blev uppskuren för mindre än en vecka sen! Blir ju bättre för var dag även om det klart är en hel del kvar som ska läka samman så är det på det stora hela mycket bra. Att jag sen har en massa energi med känns bra alla sa att jag skulle vara helt slut första tiden så var mer eller mindre instäld på att leka zombie men i stället så känner jag mig som att jag skulle kunna göra hur mycket som hellst. 

Idag passade jag även på att ringa kyrkan för att höra om dop för vår lilla älskling. Så nu har vi bokat datum för det med och vi hade sån otrolig tur att det gick den dag vi ville men det kommer dock vara en fler språkig gudtjänst den dagen men det spelar ju ingen större roll för hennes dop blir ju på svenska och sen firar vi ju hemma hos mormor och morfar (Sonjas). Trodde att dop gudstjänsten var bara för familjen och inte inför alla i församlingen, alla dop jag varit på har varit bara för de närmaste i alla fall men tydligen inte i den kyrkan hon ska döpas.  

I veckan händer det med en hel del, i kväll kommer det en vän till oss på besök, sen blir det lugnt på tors bara sånt vanligt stök som ska fixas som tvätt, städ, handla mat mm sen kommer mamma på fredag eftermiddag, så åker vi tillsammans med henne på lördag ner till Tystberga där vi ska på bröllop <3 innan vigslen så ska vi träffa pappa o tilda på deras hotell så de med får träffa den lilla innan allt stohej börjar. Har inhandlat hörselskydd åt henne i fall att det blir allt för högljutt (vilket ju är högst troligt), men det ska bli trevligt även om vi kommer ta dagen/kvällen som den kommer och åka när jag eller sonja blir trötta. På söndag kommer svärmor hit över dagen och nästa helg kommer svärfar hit.




Kommentarer
Postat av: Carina Mattsson

Grattis Emma njut av tiden för den går fort. Tänk det var inte längesedan du var så liten och nu har du en egen familj. När du är i Laholm kan du komma och visa upp henne (om det blir snart eller om månader spelar ingen roll bar aman får se henne live) det är så roligt att följa mina barns kompisar och deras liv. Ha det så bra många kramar från Carina Mattsson (Eriks mamma)

2010-05-26 @ 22:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback