De rasar av nu!

Kilona alltså! Jag gick upp till 64 kg totalt under graviditeten startade på 52 kg.
På BB så skämtade jag lite med en barnmorska om att föda barn är världens snabbaste viktminskning även om jag hade en mage som motsvarade ungefär 5-6 månaden om inte till ock med 7 månaden, så kan man ju inte säga att jag blev/är pinn smal. Men efter att ha burit en bebis i nio månader så känner man sig ändå lättare när miraklet är ute. När vi kom hem från BB var jag därför tvungen att väga mig, jag var sten säker på att jag hade gått ner en hel del trots magen som jag trodde berodde på att livmodern inte darigt ihop sig helt (tar ju ca 8 veckor) men vågen visade bara - 4 kg. Något förvånad blev jag då jag nog hade trott att jag gått ner mera men idag när lillan är en vecka precis :) så visade vågen på 58 kg så nu är det -6 kg på en vecka helt ok är nöjd bara jag kommer ner till 55 kg.

Igår och idag har Jonas och jag tagit oss ner med vagnen på stan och det är verkligen så roligt att se folks reaktioner på Sonja <3 flera stycken som bara har tvärstannat och stirrat en lång stund innan de kommer fram och pratar lite med oss lika så är det flera som kommit fram och börjat prata med oss.
De som vi pratat med kommer fram och är helt bedårade över hur söt Sonja är och alla säger att hon är duktig för att vara så liten (vet inte jag har ju inget att jämföra med) men hon är ju ett lungt och snällt barn men tror inte det skiljer sig från de flesta nyfödda...... Men som mamma växer man ju några extra meter för var gång det händer.  Det är en helt underbar kännsla när det händer sen har ju klart flera av våra underbara grannar kommit fram och grattulerat oss med.  Vi talade med en herre som vi brukar möta ofta idag och när han såg Sonja blev han ju klart glad och grattulerade oss sen berättade han att han inte sett att jag var gravid tror han var den enda som inte sett det :)

När jag ändå håller på och skryter lite så får jag passa på och skryt över min underbara make lite.
Han har verkligen varit ett helt underbart stöd redan sen första dagen han fick veta om att han ens skulle bli pappa. Sen Sonja kom har han verkligen vuxit in i sin roll som pappa fort, det fanns lite han oroade sig för innan hon kom som blöjbyten, matning osv men det har han fixat super utan någon större hjälp jag bara visade första gången och han gör saker innan jag ens behöver be om det underbart. När vi var på BB dagen efter att Sonja var född så överaskade han mig med att ge mig ett helt underbart guld halsband!! Det var inte utan att det kom en tår i ögonvrån då blev så rörd över den gesten och att han bara hade tänkt tanken på att köpa något sånt efter att vi fått barn för att visa sin uppskattning för mig var så otroligt omtänksamt och kärleksfullt gjort hade inte väntat mig nått alls så jag blev verkligen tagen på sängen så att säga, vi hade talat om det men inte så seriöst och jag hade kanske mer tänkt i termer av blommor då.

Så jag är en otroligt lycklig människa just nu som både har en underbar make och dotter, vad mer kan man begära av livet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback