Det blev 7 av bara farten!!

Vi har ju kollat på hus idag som ni kanske vet efter att ha sett facebook eller mitt förra inlägg.

Skrev ju då att vi kollat på 6 hus men det stämmer inte det blev 7 !!!!

Så vi har verkligen haft en dag full av intryck och viktiga beslut. Det är ju så mycket som ska vara rätt och vi ska båda två få samma wow känsla för huset, det är inte helt självklart.

Av 7 hus var vi helt överens om ett av husen det känndes som att här vill vi bo det här är "vårt". Hade allt det som vi båda två ställer som krav och lite som går att fixa utan allt för stort jobb eller kostander. 
Av de andra husen så fastnade jag ett annat hus med men det var främst läget där hade vi behövt fixa en hel del vad gäller altan och likande, plus att det inte hade samma varam kännsla som det hus vi båda gillar.
Jonas hade med ett hus han gilla men inte jag men det var mest pga av att det var lite för litet för oss och när det var 20 par på den visningen så kan man nog gissa att buden kommer göra att priset går upp rätt bra. Sen hade jag inte samma goa kännsla för det huset det var för hårt och kallt för mig.

Men vi får se ska ringa mäklaren under veckan för att se om vi inte kan få se på huset igen på söndag. Hoppas det då kommer vi släppa med oss S-E dit för att kolla upp vissa saker som taket lite mera.

Här är huset i alla fall:
http://www.hemnet.se/beskrivning/621180?r=3

Så nu ska jag ta tag i mäklare och banker igen och så får vi hålla tummarna att det vill som vi vill denna gång.
Men vi gör inget förhastat först ska vi se huset minst en gång till innan jag tänker lägga nått bud och diskutera taket mera + att de nog behöver gå ner i pris pga av det eller fixa det innan de säljer.

Fortsättning följer........







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback