Det här hänt en hel del sen sist

Börjar med att backa bandet lite så att allt kommer i rätt kronologisk ordning då det är en del vår lilla familj varit med om de senaste dagarna!

Som ni kanske förstått så har Jonas och jag varit ute och rört på oss en hel del med vår helt underbara tjej. Som för övrigt är lugnet själv så otroligt snäll och go är hon. Så vi har varit ute på den första skogs promenaden (när hon var 7 dagar är 11 idag)

 
Älsklingen sover sött, lite kul var det att se folks reaktioner på att hon har blå/vita kläder men så mycket rosa i vagenen =)


Måste säga att jag är verkligen super nöjd med våran vagn! Den är smidig och lätta att ha med överallt även smidig att fälla ihop och ta upp.

Sen har vi varit på bröllop i helgen, Sonja var utan tvekan festens minsta gäst med sina nio dagar och brudparet hade lite konkurrens i mellan åt. Men hon var så otroligt duktig lill tjejen! Jag hade henne i bärselen i kyrkan för att hon skulle känna att vi fanns där, trodde hon att hon skulle bli rädd och gråta vid nått tillfälle men icke hon satt så tyst och fint bara gnydde vid nått tillfälle. Många var imponerade av henne (= stolta föräldrar). På festen gick det minst lika bra när vi kom till fest lokalen så var snuttan hungrig så jag gick undan och matade henne efter det så sov hon genom HELA middagen (annars brukar hon ha en otrolig förmåga att känna på sig när vi ska äta och vill komma upp i famnen då). Men hur hon kunde sova i allt oljud det förstår jag då inte, men ju mer ljud desto bättre verkar hon sova...... Under talen fick jag dock gå ut en liten stund för att inte störa men det var allt. Sen var det klart många som ville gosa med henne men mormor, morfar och moster hade henne mest och bruden med för den delen =) Så det var en mycket trevlig kväll vi åkte hem strax innan bandet började ville inte utsätta Sonja för det höga ljudnivåerna det är inte bra för en så litens hörsel. Det var flera stycken som kom fram och var imponerade av att jag orkade vara med så länge men för mig var det inga problem för det första eftersom jag mår så otroligt bra nu och sen att Peter ju betyder massor för mig/oss att det inte var tal om att inte vara med.


Första gången morfar håller i sitt barnbarn


Hela familjen Fagerholm, pappa är lika vacker som på vårt bröllop


Stolta moster gosar lite med Sonja


"plast" morbror beundrar vår älskling


Mormor med sin skatt


Tre generationer 


Morfar ger pappa lite goda råd


Mormor och morfar myser med Sonja


En liten naken fis 10 dagar gammal. Hon tappade navelsträngen fort tog ca en vecka.
Men det är på egen risk hon får ligga så här, för hon har redan kissat ner mig flera gånger vid blöjbyten (här är hon i soffan för mys annars har vi skötbordet i badrummet). Senat idag kissade hon ner mig när vår bvc sköterska kom hem hit för att väga henne kom det en rejäl stråle! Vi vart nog lika överaskade alla tre. 


Magen 11 dagar efter att Sonja kommit till världen!


I morse fick jag för mig att testa ett par av mina tajta jeans inte för att jag riktigt trodde de skulle gå på utan mer för att se hur långt det var kvar innan jag får på mig dem. Så ni kan tänka hur förvånad jag blev då de gick på mig jätte bra utan några större problem! Har haft mamma/gravid byxorna fram till nu så jag måste säga att jag är så glad att slippa dem nu efter att ha haft dem så lång tid, man känner sig lite mer i form med "normala" kläder igen. Vågen ligger dock fortfarande på 58 kg så har ca 4 kg kvar till vikten jag startade på vilket känns helt okej betydligt mindre än jag trodde att det skulle vara! Så känner mig lite stolt över att det gått så otroligt bra med allt.




 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback