kniiiiip

Var hos barnmorskan igår och fick då veta att jag troligtvis har börjat öppna mig lite mycket tyder på det även om inget är igång än och inget som tyder på att det kommer starta innan det är tänkt, men fick order om att vila och inte anstränga mig nu och fram till att liten kommer i slutet av månaden.

Annars såg allt bra ut, hjärtljuden låg på 140 som de brukar, liten har fixerat sig nu så nu väntar jag bara på att magen ska börja sjunka ner lite så den lilla inte trycker så mycket på alla mina inre organ speciellt magsäck och revben. Barnet har ju legat under "normal" kurva hela tiden fram till nu, den lilla har ju inte legat oroande under men dock under. Men nu helt plötsligt har det hänt saker vill jag lova, nu ligger han/hon ÖVER kurvan!! Vet inte hur det gick till riktigt men de sista veckorna har jag ätit som en häst och är ändå sugen på nått hela tiden så är nog den lilla som lägger på sig en hel del nu. 

I dag var jag på vattengympa och förra veckan trodde de nästan jag skulle föda där och då för jag fick en sammandragning/förvärk i vattnet när jag gympade (jag var inte orolig, var ju som de jag brukar ha ibland). Men de gamla gubbarna blev nog lite små skraja hehe. Idag var dock sista gympa passet för min del och när alla var mitt uppe i sina pass så kom en av instruktörerna fram till mig och berättade att de äldre herrarna inte kunde förstå hur jag kunde komma vecka efter vecka de tror jag ska föda varje vecka =) 

Nu är jag hemma i alla fall vilar ut i soffan och det kommer jag fortsätta med för resten av kvällen i alla fall!

Huset vi gillade var det fler som gillade och buden börjar redan (!) sticka iväg så det blir nog att börja om igen dessvärre Men vi ska på möte med banken om 2 veckor för att diskutera lån/lånelöfte och sparande åt den lilla raring vi ska få, så att det blir så bra som möjligt. Jag vill ha ett sparande som jag har lite koll på den dag det ska tas ut så att det går till rätt saker som körkort, studier och liknande saker som barnet/ungdomen behöver. Men som är lätt och inte kostar en massa att ta ut sen. Så då kan det vara smart att ha talat med banken om det fårn början så att det blir ett bra långsiktigt sparande, fonder tror jag inte det blir är lite skeptisk till dem men vi får se kan ju ändra mig när jag får mer kunskaper kring allt. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback