Blogg torka just nu

Just nu är tyvärr inte min blogg den mest intressanta är jag rädd. Det finns lite orsaker som jag inte kan eller vill gå in på i alla fall inte just nu men kommer berätta med tiden men inte nu.

Men vi har verkligen kommit i ordning nu här hemma vilket är skönt (vet jag har lovat bilder o det kommer men det kan dröja lite till.....). Nu är det bara kontoret kvar där uppe med alla pärmar och annat som ska upp och sen att vi ska tapetsera om i vardagsrummet så att allt som ska upp på väggarna kommer upp. Men det lär nog dröja till början av 2011 är jag rädd men vi är ju snart där..... Så för att citera maken så känns det som att vi bor här på riktigt nu :) eller nja nästan i alla fall vi väntar på en räkning från förra hyresvärden på lite små saker vi får betala för som gått sönder men jag kan inte koppla av riktigt förens det är helt klart det känns som om att de ska upptäcka nått mera så att det plötsligt drar iväg och blir mycket mycket dyrare än vad de sagt men de borde ju inte hända eftersom besiktningen är klar. Så när allt tjafs med lägenheten är klart och jag kan känna att inget mer om den dyker upp DÅ kommer jag känna mig lugn om bara bo på ett ställe, så det blir nog först runt nyår jag kommer känna mig 100 hemma här.

Annars rullar livet på här hemma Sonja händer det massor med får skriva mer om det i morgon annars blir det här inlägget så långt o morgon dagens ämne är klart =)

Jag har inte velat skriva det innan men har sökt en massa jobb här nere känns ju lite skönare att ha 15-20 min till jobbet i stället för 60 min.....enkel väg dessutom. Jag har sökt 13 jobb ungefär och har fått gå på 6-7 intervjuer så det är ju rätt bra bara där. Så händer inget på ett tag och sen får jag 2 jobb på samma dag! Hade väl mer eller mindre fått de ena redan i fredags (hon sa att de var mycket intresserade och om referenserna var bra så hade jag fått tjänsten) jag sa då att jag med tyckte det känndes bra och att jag var intresserad. Nu idag så ringde ett annat jobb (där jag med var på intervju i fredags och en för typ 2 veckor sen) och erbjöd mig en fast tjänst så då tackade jag klart ja sen ringde de från den andra intervjun någon timme senare och hon blev rätt sur för att jag tagit ett annat jobb då hon tyckte jag redan tackat ja, men jag sa ju bara att jag var intresserad. Är ju inte så att man vågar/vill tacka nej till en fast tjänst direkt i fall att man kanske fått ett annat jobb! Men jag kommer nog inte säga något till mitt nuvarande jobb förens vi har skrivit kontrakt så jag vet att inget oförutsett sker, vågar nog inte lita på att det blir av annars.....så får vi hoppas att det går att lösa med uppsägningstiden men eftersom jag inte jobbar och de har en vikarie redan så får jag hoppas att de är snälla och förstår men man vet ju aldrig.

nå ja jag hoppas bara att jag tackade ja till rätt jobb nu känns lite konstigt i magen men så är det alltid med mig när jag känner att jag gjort nått dumt eller är osäker på det jag gjort. Men det ska nog bli bra det här med jag har ju haft en bra kännsla inför jobbet som jag tog blir helt annat än det jag har idag och det jag tackade nej till.....

Men det känns lite märkligt att jag kommer börja arbeta om 8 veckor......snuttan är ju så liten även om hennes far kommer ta ypperlig hand om henne så är hon ju min lilla plutt. Man vänjer sig dessutom fort vid att gå hemma och nu är det snart slut med det! =( Känns mycket märkligt faktiskt men samtidigt ska det blir skönt att få börja jobba igen umgås med vuxna, slippa ha en bebis på armen hela dagen och få lite normal rytm igen (inte en bebis rytm). Nej det här kommer bli bra det känner jag på mig men allt praktiskt måste bli klart nu tyvärr dröjer det i alla fall tidigast till den 19 nov innan det gör det......

Men nu blev det ett långt och något snurrigt inlägg men får skylla på att Sonja idag har haft spel och bara skrikigt och gråtit (tror hon är inne i en tillväxt period eller tänder) om hon inte fått vara i min famn, gå stolen och babygymet fungerade en kort stund bara (så jag i alla fall kunde få igång en maskin tvätt) så dagen har varit lite upp o ner klockan var nästan 13 när jag kom till o borsta tänderna det säger nått om hur illa det var. Pust så lite mör nu. Men nu sover hon i alla fall men i babysittern så hoppas bara hon somnar om i vaggan strax.....

Nå väl vi hörs i morgon om vi inte får en lika kämpig dag, men det hoppas jag inte.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback