Här har det hänt saker!

milt sagt får man nog säga!
Jag har av olika orsaker inte varit så aktiv bloggare de senaste veckorna och idag är det dags att berätta orsaken.

Vi har nämligen en liten bulle i ugnen igen så det finns en liten tjej här hemma som den 1/6-11 (beräknad förlossning) !!!!

Så de senaste veckorna har jag varit långt från pigg och dessutom mått galet illa vågen pekar nu på - 5 kg pga av allt illamående! Så det säger nått om hur lite jag fått behålla, fick till och med stoppa Jonas en dag och slänga mig mer eller mindre ur en rullande bil för att dyka ner o spy i en snödriva i centrala Nyköping där kan vi tala om ett pinsamt ögonblick.......... nå väl nu börjar det tack och lov lätta och jag börjar känna igen mig själv igen så gott som det går som gravid i första trimetern Jag är nu i v 14 så det är ju fortfarande nytt men denna gång är så olika mot hur det var när Sonja låg i magen det är en jätte skillnad! Jag mår MYCKET mer illa denna gången, sugen på söt något jag i stort sett inte åt under hela tiden med Sonja, tröttheten jag känt har nog varit rätt lika även om problemen med sköldkörteln nog förvärrat den en hel del, andra nojor och sånt som jag inte klarar av. Jonas har tex en parfym jag brukar ÄLSKA men nu när han hade den sist så stank hela han (han hade inte mer på än vanligt) så det var bara för honom att vända om och tvätta av eländet! Men jag är överlag mycket mer känslig för dofter denna gång allt luktar mera än annars nu på gott och ont.

En sak som jag känner mig lite kluven för det är att barnmorskan misstänker att det bor två i magen eftersom jag fått så stor mage så fort (inte gigantisk men stor för att vara i v 14) + att jag mått så illa vilket tydligen kan vara ett tecken på att det är 2. Men jag har bestämt att det är en där inne inget annat! OM det är två tja då kommer jag nog få en smärre chock tror jag även om det på ett sätt skulle va "skönt" då är vi ju klara sen om ni förstår va jag menar 3 barn känns precis lagom tycker jag o så kul att vara gravid vet jag inte om jag tycker det är.......

Detta lilla underverk var ju kanske inte helt planerat hade tänkt börja med syskon när Sonja var runt 1-2 år men nu var det någon som hade lite mer brått till världen än vi trodde så den lill* är ju hjärtligt välkommen. Det kommer nog bli tufft men vi har ju hjälp av våra familjer och vänner. Jag/vi tror/hoppas ju dessutom att barnen kommer ha glädje av varandra när de växer upp och har så nära i ålder. Men en sak är säker och det är att den 20 maj så kan ni räkna med att jag har benen i kors då ska det inte födas nått barn i alla fall! Så de i alla fall får varsin födelsedag om den lill* nu kommer innan BF det vet man ju aldrig.......Denna gång kommer jag nämligen föda som vanligt (om allt går lika bra som med Sonja berättar mer om det senare när jag själv vet mer om hur det blir).

Nu återstrå bara för mig att önska er alla en trevlig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback