helt slut nu!!

PUST!! Sitter just nu i soffan hemma och smuttar på ett glas med julmust och känner mig helt slut och då har jag inte lagat middag än (eller potatisen är färdigskalad i alla fall man måste passa på att förbereda de få stunder man kan).

Så här har min dag sett ut idag
vaknade när Jonas klocka ringer första gången han har den lilla ovanan att snooza en massa gånger (eller ok 4) innan han går upp men om jag vaknar innan han stänger av (han brukar vara snabb) så är jag vaken sen och kan inte somna om *suck* så kul att vakna 5 på morgonen så......

vid 7 steg jag upp gjorde mig i ordning för dagen satte på lite gröt åt Sonja och gick och väckte henne

Sen var det ju morgonbestyren med ny blöja, mat och sen kläder efter det är det min tur att äta lite om jag har tur får jag göra det utan en bebis i knäet så ser vi på nyheterna ihop Sonja och jag.

Vid 8 så gjorde vi oss redo för att gå ner på stan då jag hade en läkartid. Kommer ut fullt lastad som man ju är när man har små barn bara för att upptäcka att dörren till förrådet hade fryst fast! PANIK barnvagen är ju där inne! Kommer på att jag tog fram låsoljan åt Jonas igår kväll så springer in efter den lite bråkigt lås men det gick tack och lov upp.

Sen pulsar vi oss fram genom snön Sonja och jag tack och lov hade de plogat så det gick lättare att gå än jag trodde men vår barnvagn är så stabil att jag inte direkt var orolig mer än att det kanske skulle bli tungt.
Hann ner precis till när jag hade tid tog lite längre tid att gå än jag räknat med (Jonas har vår bil nu till jobbet då det inte fanns någon extra bil sen hans olycka för en vecka sen). Men fick träffa en trevlig läkare så nu har jag astma mediciner för att lååååååångt tag framöver jätte skönt för de behövs extra mycket nu när jag är gravid.

Var klar vid 9.30 och fram till att öppna förskolan öppnade vid 13 fördrev vi tiden på biblioteket med att läsa sagor och fika. (eller vi gick till öppna förskolan vid 12 men var själva till 13 då de öppnade på riktigt). Där var vi sen och lekte och umgicks med andra barn och mammor. Sonja älskar verkligen öf hon kan sitta helt själv nu så stadigt =) så hon kunde på ett helt annat sätt vara med nu och ta de leksaker hon ville ha som jag la på golvet runt henne. Efter fikat så somnade Sonja så då tyckte jag vi lika gärna kunde gå hem för klockan var strax efter 15. Så efter en snabb tur i affären tog vi bussen hem då jag på den där snabba turen lyckades fylla 2 tunga kassar och det tar 45-60 att gå hem från stan kände inte för det idag. Bussen var sen som vanligt så hade nästan lika gärna kunnat gå då den var 30 min sen och resan tar ca 10 min.

Hemma var snuttan jätte hungrig då jag ju hade räknat med att bussen skulle va i tid och bara gett henne frukt till mellis. Så det första var ju att mata henne sen tog jag av henne kläderna och blöjan gick för att hämta pyjamas och ny blöja sätter mig i soffan lägger henne men hinner inte lägga den nya blöjan under innan hon kissar! Sätter på de nya blöjorna i soffan nu mera då jag blir jätte yr av att stå länge nu mera. Så i morgon blir det att tvätta sofföverdragen (Jonas blir glad det hatar han......).

När hon fått mat var hon trött (tro det eller ej då hon oftast somnar runt 22 nu mera) men idag somnade hon innan 18! Så med henne i säng fick jag ett ryck och nu har jag möblerat om i vardagsrummet =)
OK jag vet man ska/bör inte släpa tunga saker på golvet eller som gravid för den delen men säg det till mig mitt i vad Jonas kallar ett av mina anfall det jag flyttade runt var 2 soffor, soffbord, matta, en fåtölj fotpall, tv-bänken och brud kistan som svärfar gjorde åt oss (och tro mig den är tyngst av allt är en hel fin gammal mat servis i den). Det blev helt annorlunda mot hur det var innan om det blev bättre det vet jag inte just nu i alla fall men vi (läs jag) har en långsiktig plan och då är det här sättet bättre.

Så nu väntar jag på att Jonas ska komma hem så ska jag sätta igång och steka fisk blir rödspätta idag mums! Det var jätte länge sen jag åt det köpte helt färsk i affären idag lite roligare än den som ligger i frysdisken tycker ni inte? Vist dyrare men man får igen det på smaken sen!

Så jag tycker nog man får vara lite trött efter en sån här dag av håll i gång =) Efter maten så ska jag ta mig en kopp glögg te som jag köpte på en jul marknad tyckte det lät kul och var tvungen att testa men har inte vågat smaka än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback