hormoner

Inte så lite av den varan tycks jag ha! När jag väntade Sonja var jag inte så farligt känslig men denna gång är det extremt!

Jag kan verkligen börja gråta för inget och då menar jag inget tex för någon dag sen var på gott humör när jag la mig sen kom störtfloden av tårar då jag bara kände mig som en dålig mamma o fru tur jag har en underbar make med en varm famn och tröstande ord då. Annars tar jag åt mig mycket mera av allt som sägs nu men det tänker jag helt kalt vara ego med folk får la tänka sig för lite nu......sen är det klart att jag inte kan vara värsta hormon monstret heller men det är jag inte och tror inte jag kommer bli heller!
Men jag ser verkligen fram mot ultraljudet nu, men som sagt innan jag vet hur många små det är i magen räknar jag med att det är en liten fripassagerare där inne. Sen blir det spännande att se om det är en han eller hon. Förra grav känndes varje vecka som en evighet specielt de första 12 veckorna nu rusade de i väg och det känns som att tiden innan den lille kommer lär springa i väg.

I dag passade jag på lite när snuttan sov och jul stökade lite så nu ligger det i alla fall lite juldukar framme och fått upp lite advents stjärnor och stakar i fönstren hann till och med koka över 120 knäck =) det enda som jag inte hann med innan hon vaknade var att sätta upp julgardiner och en stjärna i köket men det ska jag fixa i morgon eller ons. Nå väl advents fint lär det bli tills mamma o pappa kommer på fre då de ska vara barnvakt för första gången över natten åt Sonja för vi ska på julbord med Jonas jobb. Känns lite märkligt att lämna henne ett helt dygn men jag vet ju att hon är i goda händer är ju första gången som är värst. Känns i och för sig rätt lugnt vet ju att de ringer om det är nått hör jag inte nått tänker jag njuta av maken och kvällen finns ingen orsak att ringa o kolla läget bara för att då. Om det varit någon utanför familjen hade jag gjort det men nu är det ju tack o lov inte så =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback