Ja se det snöar!!

Ja urs det var då inte någon rolig syn i morse på nått sätt när jag ser ut hur vår fina trädgård bara blir mer och mer vit för var stund som går. Jag hade tänkt promenera ner till öppna förskolan men då jag för tillfället är rätt trött (inlägget igår förklarar ju varför jag har mått/mår så sen en tid tillbaka) och att köra en barnvagn i blötsnö det är inte det lättaste, det ska gudarna veta. Ville inte köra när det vräker ner så här (fånig jag vet hade jag jobbat hade jag ju inte haft nått val direkt....) sen har det nog lite med att göra att jag verkligen hatar vårt nya garage det är så trångt och blir nervös varje gång bilen ska in i eländet.

Hade i alla fall tänkt gå ut en promenad hoppades kunna ta mig ner mot vattnet vi bor ju trots allt så nära (tar väl 15-20 min att gå till badstranden tror jag har inte gått hela vägen än så vet inte 100) men efter att ha tagit mig med vagn och allt till postlådan och sen affären så kände jag att min ork var borta, tyvärr nå ja hade ju medicin kvar hemma så började med den redan igår så det borde ju vända snart........

Nu sover älsklingen i alla fall en liten stund, brukar inte låta henne sova på eftermiddagen men hon har inte sovit nått på förmiddagen idag så lika bra hon sussar lite nu även om det innebär en pigg tjej i kväll.

Tänkte jag skulle testa hur hon reagerade på mat som inte var helt slät utan lite små klumpar i och hon åt precis lika glatt som vanligt och sen fick hon yoghurt i morse med (man kan ge dem det från 5 mån) första gången jag testade var när hon precis fyllt 5 mån (nu är hon ju nästan 6 mån) förra gången var det urs o blä och bara att kasta och ge henne gröten som hon brukar. Men idag blandade jag i lite fruktpure som jag hade gjort på en massa päron vi hade hemma som höll på o bli dåliga (sen hade jag i lite kanel bara) då var det jätte gott och hon åt nästan en hel tallrik med det! Så idag har hon verkligen prövat nya saker vårt hjärta. Hon har börjat med att vilja sitta nu och försöker själv sätta sig upp när hon sitter i babysittern så nu tränar vi på att sitta på golvet med en tjock mjukfilt under som snälla G gjort åt henne i dopgåva och amningskudden som stöd eller våra händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback