Pust!!!

Den här natten som var nu det var utan tvekan den värsta sen Sonja föddes det har inte funnits någon natt som varit så här tuff! Ville nästan bara krypa ihop och gråta när väckarklockan ringde för då hade jag bara fått sova en kort stund och då skulle jag piggna till så pass att jag kunde köra till huddinge sjukhus utan att vara en trafik fara......

Urs och fy säger jag bara!! Sonja fick sitt 5 mån vaccin igår och vi ropade helt klart hej förtidigt, förra gången fick hon ju feber nästan direkt men hon var så pigg och glad och verkade inte alls påverkad mer än att hon sov en kort stund i min famn strax efter. Så vi trodde det hade gått bra när vi la oss vid 21 i går men hinner inte ens somna till förens vi får en ledsen och varm tösabit här hemma. Sen var hon ledsen och näst intill otröstlig och så höll det på hela natten hon grät och skrek och var ledsen, sen lugnade hon ner sig och låg mest o gnällde (då försökte jag få lite vila hur elakt det än känndes) sen började hon om igen. Så när klockan ringde vid 5.30 ville jag näst intill skjuta någon var så trött att jag mådde illa, det var hemskt! Men tog mig upp och fixade oss i ordning och sen har dagen rullat på. när vi kom hem vid 13 trodde jag vi skulle få vila både hon och jag med då trodde jag fel fel fel. Eller hon var ju nöjd av att vara i famnen men det innebar ju att jag inte kunde somna till med henne på armen direkt....Så blir en tidig kväll efter robinson tror jag, snuttans mage tar stryk av febern så hon hade värsta diarrén här så nu måste vi träffa soffklädseln och som kronan på verket så kräktes hon över soffan med!! Då fick mamma nog och så ringde jag sjukvårdsrådgivningen för att höra vad man gör för ett barn med 40 graders feber. Alvedon (som hon fick redan innan jag ringde) blev rådet, och så skulle jag mata henne med ersättning på tesked 2 st var 5 min i 20 min hålla upp 30 min och börja om tills det gått 2 tim och ringa igen. Så sagt och gjort, men Sonja ville inte alls ha sin mat på sked så vi tog flaskan och någon liten klunk åt gången.
Då var febern 38.6 så det var de hyfsat nöjda med i alla fall och så länge hon fick i sig vätska skulle vi inte oroa oss annars skulle vi återkomma direkt. De sa jag skulle ge små mängder åt gången men det ville inte snuttan så hon fick hela flaskan och det verkar ju gått bra denna gång i alla fall inget kommer upp än.

Så i ärlighetens namn känner jag mig något trött nu, är glad över att jag bara har lite små ärenden på stan i morgon som jag själv styr när jag ska göra så att jag i alla fall kan få sova lite längre än idag. Inte kan jag be J om hjälp heller han går ju upp super tidigt (4.30) så räcker gott att han tar henne fre nätter och lör nätter (varierar vem som tar henne då) och sen är han med lite krasslig nu.

Nå ja hon får en alvedon innan sängen så hoppas vi på en lugnare natt. Med det sagt så hoppas jag att ni får en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback