sjukstuga

Stackars älsklingen (Jonas) är sjuk eller han är snuvig och hostar har haft lite feber av o till nu i några dagar. Så nu har jag fått honom att stanna hemma i två dagar så nu mår han i alla fall lite bättre. Eftersom de bara jobbar till 13 i morgon så kännde han att han orkar jobba men vi får väl se hur han mår när han kommer hem minsta lilla o det blir jag som kör ner mot lahom! För vi ska åka ner efter att vi fått i oss lite lunch är planen i alla fall, det ska bli trevligt att komma hem och med oss upp har vi fin främmat Matilda följer med oss upp och blir här uppe en vecka så kommer svärmor nästa fredag så det blir fullt hus men det blir bara trevligt =)

Så idag har vi städat lite här hemma (behövdes ju inte så mycket direkt mer än damma o damsuga) så det känns skönt att det är klart när vi åker. Sen har jag varit in i nyköping och shoppat loss för inte nog med att pappa fyller 61 sen är det ju fars dag på söndag. Även om Jonas bestämt hävdar att jag inte ska ge honom nått från Sonja så struntar jag i honom =D det är ju hans första fars dag som pappa och det anser jag i alla fall är ett tillfälle att fira så det så!

Annars har det inte blivit så mycket mer gjort, har rensat i Sonjas gaderob idag och prövat alla kläder jag var osäker på i storleken på henne. Insåg då att hon nu har 62 och 68 bodys, 68 och 74 i byxor och pyjamasar så hon har rätt blandat nu för byxorna i 74 satt ok men lite stora klart och i pyjamasarna sitter nästan de i 74 bäst på henne nu...... Så just nu står det en flyttkartong inne i hennes rum där vi lägger ner alla kläder efterhand som vi märker att hon växer ur dem efter att de tvättats. Men det dröjer nog inte länge alls innan vi måste packa ner alla kläder i storlek 68 med men 74-80 var det någon som sa att de har länge så ska köpa till lite mer i de storlekarna

(tänker någon köpa kläder åt henne i julklapp, är det bra men kolla gärna med oss vad hon behöver för vissa saker har hon gott och andra behöver vi mer av)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback