Älskade barn va du kan!

I morse när Sonja bestämde att det var dags att byta säng till mammas så la jag henne på mage en liten stund för att hon skulle få träna på det ,vi har varit lite dåliga på det mest pga av att jag inte vill ha henne på golvet pga av katterna och de hår som de fäller (trots att jag damsuger 2-3 gånger i veckan) så ni kan ju gissa om jag blev förvånad när hon snabbt och lätt snurrade runt från att ligga på mage till att ligga på rygg rätt som det var!

Jag tänkte mest att det var en lycklig slump pga av att vi var i sängen eller likande så tänkte mest testa senare för att se om hon gjorde om det igen. Bilen skulle ju in på verkstad idag så vi gav oss iväg till Nyköping där Britt hämtade oss (mig och Sonja) sen var vi där till bilen var klar, en trevlig lugn dag. När vi var hos Britt la jag ner Sonja på en filt på golvet och med en gång var hon där igen och skulle snurra från mage till rygg men denna gång gick det inte men det var på vippen en halv cm till hade det gått hon hade benet lite fel för att komma runt det var helt otroligt att se henne!!!! Älskade underbara barn va du kan! Mamma älskar dig och är så stolt! Det märks på henne att hon har bra magmuskler för sitter hon i vårt knä vill hon sitta upp och drar sig upp själv med hjälp av att hålla i ett av våra fingrar om hon ligger ner i knäet. 

Det finns inte ord för den kärlek jag känner för min familj att se alla framsteg Sonja gör det är det mest underbara på denna jord! Hon är mitt hjärtas solsken så är det bara, att se hela ungen lysa upp av glädje när hon ser mamma och pappa det är helt fantastiskt I veckan var jag på ett möte och alla där var helt fachinerade av henne och att hon redan är så otroligt social och glad liten tjej, och framför allt trygg. Men det tror jag har mycket att göra med hur Jonas och jag är som personer med. Det är härligt med en liten unge som är så go och glad i alla fall. 

Mammas hjärtegull! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback