Är det ok att börja få panik nu?

Jag har insett en sak ursa tiden börjar verkligen dra ihop sig nu till flytten bara 26 dagar kvar nu!!
Så idag har jag och Jonas i omgångar släpat upp alla flyttkartonger från förrådet Jag har tidigare rensat ut och slängt en hel svart sopsäck med kläder och nu har jag rensat bort en till sopsäck med lakan, handdukar osv så det känns bra att bli av med en massa som inte används utan bara tar en massa plats, så nu har jag/vi "bara" köket, alla böcker, alla pärmar och spel, lite mer i hallen och förrådet kvar att rensa ut på sånt som inte ska vara kvar. Sen har jag packat en hel del (det mesta av linneskåpet), mycket från badrummet så känner att jag fått lite koll i alla fall. Så i morgon har jag två saker att göra och det är att packa en hel del av det som inte kommer att användas mera innan vi flyttar som tex böcker och sen ska jag nog packa ner lite kläder i resväskor, packa ner alla fin glas, cd mm sen får vi se hur långt jag kommer men det ska nog blir bra har ju många olika vinklar jag kan angripa det här på! Sakta men säkert ska vi få ordning på det här ska ni se =)

Sen har jag hittat ett gott kakrecept som jag bara måste pröva så det är plan nr 2 vet kanske inte så smart att baka när man ska flytta snart men det struntar jag i nu vill ju och nu när jag lyckats bli av med mina 6 kg som jag skulle banta bort så känner jag att jag kan unna mig det nu när jag äntligen är nere på 52 kg igen.  

Men jag känner att tiden inte är på min sida just nu, imorgon (måndag) och tisdag har jag inga planer så då kan jag packa som en tok men sen som ni vet så är ju resten av veckan uppbokad av olika saker. Allt är ju visserligen trevliga saker (tom bil servicen då men den innebär ju att jag får en dag med Britt o det är ju alltid trevligt det). De två veckorna som följer är inte inbokade ännu men de kommer ju säkert dyka upp nått om man säger så vet ju inte hur ofta föräldra gruppen kommer vara tex men det är värt att det blir lite flängande för den saken och det är ju som sagt så liten tid kvar nu bara lite mer än 3 veckor!

Sen så kommer D och hämtar sängen i kväll (den nya kommer bli levererad till vårt nya hus) så det blir att sova i bäddsofforna för oss (tur vi har 2 om det blir trångt) sen har jag sålt köksbordet på tradera så det betyder att vi slipper en hel massa besvär med att flytta säng och matbord me like!

Det känns som att jag är upprepningarnas drottning i bloggen, men har ibland dålig koll på vad jag har skrivit eller inte...hoppas ni har överseende med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback