Blogg torka/ Stressig vecka men nu är det nära några få dagar kvar nu bara......

Just nu är inte min blogg den roligaste jag vet det men jag får skylla på att orken bara inte finns för det just nu.

Vi har det helt galet här hemma just nu vi kryssar fram och det är saker precis överallt. Ni som känner mig väl vet ju vilken förmåga jag har att fastna i eller snubbla över saker så det är lite intressant att gå här hemma utan o stå på öronen speciellt inte om man bär på Sonja, min lilltå är rejält stukad (den jag bröt så det känns inte så kul) men går ju över som tur är fast den tån får jag nog leva med att den kommer bråka jämt nu.

Men vi har fått mycket gjort i alla fall allt ömtåligt (utom lite små saker på toan är nerpackade), så nu är det allt oömt (sånt som inte går sönder lätt typ kastruller, plast saker, bestik ovs) från köket kvar + all mat, badrum (men det är ju mest att slänga ner i en kasse) och kläderna men de är sorterade och utrensat ska "bara" packas.
Så jag känner mig ganska i fas med allt jag ska göra faktiskt. Får dock se hur mycket som blir packat idag för jag ska först ner till Oxelösund en sväng och sen till Huddinge sjukhus för att träffa de mammor som var gravida och gick på spec mvc när jag gick där. var För övrigt på sjukhuset igår och har från och med idag "fått lov" att sluta med alla mediciner för min struma (sköldskörtel) Jippi det var efterlängtat besked! MEN 50 % blir dåliga igen och 50 % inte OM jag blir det är operation enda alternativet då jag inte skulle få genomgå en jod behandling pga av att jag har småbarn. Han sa att det finns vissa faktorer som de brukar använda för att se om risken bli sjuk igen är mer eller mindre än 50 % men i mitt fall gick inte den modellen att använda pga av nått värde jag hade när jag blev sjuk så stämde den inte (han förklarade så luddigt men 50 var allt han kunde säga) vet i alla fall att jag ska söka vård direkt om jag börjat skaka, svettas mycket eller får hjärtklappningar och känner mig extremt trött (de tecken hadde jag flera åt innan jag fick min diagnos denna gång). 

Onsdag har jag inga speciella planer (enda dag denna vecka) Så hinner jag inte nått idag så har jag ju många timmar imorgon.

Tors har jag föräldragruppen i Oxelösund vid 13.30-15 (tar ju 45 min enkel väg men jag åker 60 min innan) så där går en stor del av dagen till det. Men denna träff ser jag verkligen frammot för vi ska laga barnmat med damerna på bvc. Men sist vi träffades ställde jag typ 1000 frågor om det eftersom jag ju gör all Sonjas mat (eller inte nu när vi bor i kappsäckar men annars så). Visste inte att man får börja ge mjölkprodukter från 5 månader (allt utom ren mjölk att dricka sen är ju inte glass osv så bra heller klart) men vill kunna variera gröten med lite yoghurt ibland sen att det är bra att introducera krossade smörgåsrån nu för att de sakta ska få lite gluten i sig med.

På fredag kl 14 är det ÄNTLIGEN dags !!!!!!!!!!!!! När vi åker från mäklaren då är vi husägare på riktigt inte bara på papper då är allt formellt klart och allt är betalat *pust* ska verkligen bli skönt! Vi kommer åka ner i 2 bilar så kan vi ha med packning som vi åker och lastar av direkt och sen hem får se hur många vändor vi åker. Blir några vändor på lördagen med tänkte jag frysen och alla mat bla tror jag så är den avfrosstad och klar över natten när vi kommer för att ta resten på söndagen. Men söndagen så tar vi det som är kvar och efter det är det bara att fokusera på allt som ska upp!! Men i Oxelösund har jag ju i alla fall B som kan hoppa in som barnvakt några timmar om det behövs så jag får tid att packa upp i lugn o ro utan att springa mellan och stoppa in nappen eller alla andra små avbrott som blir eller små ibland vill hon bara mya o det kan vi göra någon timme då.

Jag vet det blev långt nu men jag vet inte när jag kommer kunna uppdatera igen men hoppas det blir under veckan i alla fall senast fre/lör. Annars kan det dröja vet ju inte när vi har internet i huset men J har bärbar uppkoppling så vi överlever men den har han ju på jobbet så får se hur jag överlever utan tv och dator de första dagarna men har ju Sonja och alla flyttlådor att roa mig med så lär nog va sysselsatt jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback