Kär

I veckan dök det upp 2 olika post avier till Sonja den ena visste jag om då mamma förvarnat om att hon skickat upp ett paket. I det paketet så gömde sig en massa söta kläder gulle mamma så snäll hon är! Vi tackar massor o Sonjas vägar! Någon dag efter så dyker det ju upp en ny avi och jag tittade först bara snabbt då jag shoppat lite på tradera så trodde det var ett paket som kom men sen såg jag ju att det var till gull ungen. Så med nyfikna steg gick vi för att hämta ut hennes paket och i det så gömde det sig den här underbara varelsen :






Det är en giraff från Lamaze. Den är verkligen så fin och Sonja har redan upptäckt att den har strechiga ben och bjäller i benen, bitringarna runt halsen kommer det nog dröja lite innan hon hittar tror jag. Denna fina present kom från hennes gudfar med familj =) Så igen tack snälla Peter och Stina + barn ! Jag har innan haft en barnvagnsmobil som hänger på en rad över vagen men nu har jag 2 som hänger själv blev MYCKET bättre Sonja når dem mera och jag kan lätt föra undan dem om de skulle va i vägen (giraffen är ju ganska stor) sen har jag en liten katt med som hon gillar att pilla/tugga på. 
Livar helt klart upp barnvagnen + att man blir så glad av alla färgerna på den! 

Dagen har varit riktigt lugn J tog sovmorgon medans Sonja, Lakrits och jag gosade tillsammans, sen har vi fixat lite här hemma allt utom 2 saker är nerskruvade/ned tagna från väggarna (alla tavlor, krokar osv), har inte hunnit packa nått än tänkte göra det när jag bakat klart blir en äppelpaj här strax. Men vi har fått oss en promenad ihop i det vackra vädret (mys) och röstat har vi med gjort (som något annat ens hade varit ett alternativ? Rösta bara ska man göra sen är det upp till var o en vad man väljer bara man väljer), handlat har vi med gjort så det är skönt. Jag har börjat göra veckomenyer för 2 veckor i taget och det var ett klokt beslut för vi sparar på det och kan planera maten mera så att det blir lite mer varierat när man kan planera upp och inte stå var dag och undra vad vi ska äta. Ett annat plus är att J helt självmant kollar på matsedeln och ställer sig o lagar mat nu har han inte gjort innan eller jo men inte så ofta nu är det i alla fall 2-3 gånger i veckan så det är jag glad över =) och stolt att han vågar. Så det här kommer jag fortsetta med i alla fall tar ju inte lång stund och så slipper man komma hem efter en arbetsdag eller en tuff dag hemma med barn och stå där utan 0 fantasi.

Men nu väntar äppelpajs bakningen på mig så jag kan packa lite sen, ha en skön söndag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback