long time no see

Nu är det några dagar sen (läs en vecka) sen jag skrev sist här men jag har verkligen inte haft tid!
Sonja har kommit in i en period när hon är glad som en sol när hon vaknar på morgonen och hon kan klara av att sysselsätta sig lite själv med någon leksak och sen håller det oftast i sig fram till runt 13-14 då händer det nått med älsklingen och hon vill bara vara uppe och med mig (är ju jag som är hemma då....Jonas hjälper ju till sen när han kommer) sen håller hon på så där i omgångar så det blir svårt att göra nått nyttigt direkt, skulle ju behöva packa och även om jag har henne i bärsjalen så är det svårt för vill inte böja mig framåt med henne där.
Har en bärsele man kan ha på ryggen med men den känns hon på tok för liten för, vill allt ha koll på mitt hjärta jag!

Tänk vi flyttar ju om 14 dagar!!! (hjälp!)
Vi har varit nere och tittat på vårt hus igen tagit mått för gardiner, grindar till trappan osv.
De som har huset nu kommer verkligen va snälla och lämnar kvar en massa bra saker som de inte hade behövt tex 2 stora (!) garderober, 3 speglar (helfigur) som sitter i Sonjas rum, en hylla i vardagsrummet (hade blivit så fula hål om de tog ner den men den passar perfekt där (fast vi ska tapetsera om det rummet men den åker upp på samma ställe igen) sen var det lite andra saker med men nu står det still i huvudet. Men det är lustigt hur minnet spelar en spratt ibland trodde Sonjas rum var MYCKET större än det var men det gör inget bara bra för känns mer lagom nu =) och sen hade jag fått för mig att det var hel vita tapeter i vårt sovrum men de vita med en massa rosknoppar på (mycket finare). I trädgården finns det både ett plommonträd, ett päronträd och ett äppelträd som det växer 3 olika sorters äppel på (trodde jag inte var möjligt med det var det vist). Det som var så otroligt härligt var att vi åkte från huset med samma härliga kännsla som alla andra gånger vi varit där det går inte förklara på nått annat sätt än att det känns så rätt och som att komma hem. Så nu återstår 2 låååånga veckors väntan på att få nycklen 1 okt!

Sonja växer så det knakar här hon vägde ju strax över 5 kg för en månad sen så ska bli kul att se i veckan när hon ska på sin 4 mån kontroll hur mycket hon växt. Jösses tänk att hon blir 4 mån på måndag så otroligt fort det går från litet hjälplöst knyte till att börja bli mer som en egen liten person med en tydlig personlighet och vilja och alla nya saker hon kan nu! Hon har fått smaka på lite andra saker nu och hon äter verkligen ALLA hon fått UTOM broccoli ! Eller jo på burk äter hon men inte min annars tycker hon lite mer om det jag gör. Hon har nu fått: potatis, palsternacka, morot, banan, gröt (vanlig och med banan i), jordgubbar, äppel, persiska och mango i olika kombinationer och allt har varit mums mums. Sen äter hon ju ersättning klart med hon får gröt till frukost (inte när hon vaknar 7 utan målet där efter om vi inte ska bort) och sen får hon pure 1-2 gånger på eftermiddagen och kvällen. Det verkar fungera bra men håller det så här om vi inte ser att hon behöver mer man till hon är 6 mån.

Ska bli så kul i huset när hon ska få sitt eget rum och faktiskt börja sova där med! Sen får vi se hur det går för det är ju en våning upp från oss (har ju babylarm) annars tar vi ner spjälsängen till oss för vaggan börjar hon bli för stor för nu. Den får nästan slagsida fast hon ligger i mitten så det är hög tid att byta säng. Hon har ju legat i den innan och trivs bra i spjälsängen men vi har ju haft vaggan framme så bara varit en vana. Men nu kommer det nya tider, nya härliga tider!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback