Mähh!!

Jonas är ju bra rolig han! Igår bad han mig skriva ut en biljett åt honom som han skickade via mail, vist det var ju lugnt att göra det MEN det vara bara det att när jag såg vad det var blev jag mindre glad. För det var en konsert biljett till Sabaton något som han önskat sig i födelsedagspresent (och som han ska få när den kommer på posten....) Så jag fick ju ett litet utbrott där jag undrade varför han köper det han önskat sig då visade det sig att han köpt biljett till Stockholm konserten och av mig hade han önskat sig biljett till Norrköping *morr* Men han erkände att han redan hade sett att han skulle få biljetten på kontoutdraget typiskt! Det är därför jag bara kollar summan på kontot och aldrig vad/var vi handlat innan jul/födelsedag är ju sååååå trist att veta innan. Men men han får ju det han helst vill det är ju huvudsaken antar jag......

Sen var D här i går kväll och hämtade vår säng som han skulle få (mot att han hjälper oss med flytten och att lägga nytt tak sen när det blir dags nästa år). Så i natt har vi sovit i vardagsrummet i en av bäddsofforna och jag klarar inte av sådana förändringar så är det bara så jag har sovit kast i natt och vaknat flera gånger Sonja med men hon har i alla fall varit nöjd med att få nappen och somnat om direkt Så jag var så lagom seg i morse när jag skulle gå upp. Hade bestämt med F och J att ses med våra barn på stan så trevligt att umgås med den (som vanligt) men det är ett under att vi inte har blivit tillsagda att gå från "vårt" fik någon gång för idag satt vi mellan 11-14.30 och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter det så gav jag mig ut på stan på jakt efter vinterkläder åt Sonja och det var nästan ett omöjligt uppdrag!! Åhlens, HM, och kappahl hade inte nått allt (!) eller ju åhlens hade vantar och mössa men det vara bara Lindex som hade overall för det var det jag ville ha känns bäst till en så här liten. Men de hade vara 62 och sen 74 och hon har ju 62 så den skulle ju snabbt bli för liten i vinter. Hittade bara en overall dock som uppfyllde alla mina krav men inte rätt storlek men jag hade sån tur att de hade den på lagret *pust* Så nu måste jag bara hitta en fleeceoverall med så jag har en lite tunnare med att ha nu innan det blir riktigt kallt vill vara förberedd man vet ju aldrig när kylan slår till. Det är skönt i alla fall nu har hon en overall som borde passa 3-4 mån till i alla fall (hon är ju bara 3 mån och 68 är ju för 4-6 mån) men Sonja har 68 på vissa bodys redan (lite stora men de fungerar).

Här är overallen, exakt samma men den här har lösa "skor" det har inte den jag köpte allt är i ett stycke. Den är ju rätt stor på henne nu men innan vintern slår till ordentligt så har hon säkert vuxit i den bättre och så håller den ju en längre tid med.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback