Nu kan jag koppla av lite

Igår var jag nere på stan med Frida och hennes lilla Malte och Jessica med Leon och strosade runt lite och åt lite lunch, mycket trevligt var det som alltid!

Efter det hade jag ca 30 min att fördriva innan bankmötet så då blev det lite shopping med, hittade inte mycket blev bara en babyspegel åt Sonja som man kan ställe på golvet för vi har upptäckt att hon gillar att se sig själv i speglar (hehe fåfäng redan nu? Men sen är hon ju med det vackraste på denna jord!)

Bank mötet gick riktigt bra, men å andra sidan vet jag inte vad jag var nervös för? Det var ju bara rent praktiska detaljer kring lånet. Vår bankman hade i alla fall räknat på det hela och han var väldigt positiv och ansåg att vi klarar av lånen utan problem även om räntan går upp över 10 % så det är ju tryggt att veta att banken ser så ljust på att ha oss som kunder =)

Efter att ha diskuterat olika alternativ på om det ska va rörligt eller bundet lån och hur mycket som ska vara av    
varje, så bestämde vi oss för att ha 75% bundet då räntan på det idag fortfarande är riktigt låg och resten på rörligt det ger oss en månadskostnad på 6000 med amortering (just nu, räntan kommer ju gå upp) men det är i alla fall tusen kr mindre i månaden än idag och då går ju pengarna till att minska en skuld, de försvinner inte bara iväg till en hyresvärd. Så det känns verkligen skönt att det är klart så långt, nu ska bara pappren komma hem så ska vi skriva på dem sen är det bara för oss att ha pengarna för lagfart och pantbrev på kontot (där är de redan) den 1 okt resten kommer mäklaren och banken sköta själva så det är inte mera för oss att tänka på nu vilket är underbart vad gäller den delen. Så det lägger jag åt sidan nu och fram till den dag vi får våra hemnycklar =) Vårt första riktiga hem ååå va härligt att känna så att slippa fundera på vad man får och inte får göra!!

Från det ena till det andra eller nästan i alla fall.... Så blir det Oxelösund många gånger nästa vecka på onsdag ska bilen in på service i Nyköping (gick fortare än att ta det här) så då kommer jag vara hos B hela dagen hon hämtar mig och Sonja när vi lämnat bilen så det blir perfekt. På torsdag ska jag först till Huddinge sjukhus för att ta lite prover och sen blir det att köra ner till Oxelösund igen för då är det dags för den första föräldra gruppen (wiie som jag har längtat!) det är ju lika bra att börja där för nästa vecka är det ju bara 3 veckor till flyttlasset gör (hjälp när jag jag hinna packa då får börja ta upp flyttlådorna på söndag). Fredag är den stora dagen då vi får se huset igen :D har bestämt träff med de som bor där så vi kan få veta lite mer exakt vad som blir kvar och inte tex med frysbox osv om inte annat ska det bara bli kul att få se VÅRT hus igen! Så det blir många turer ner i vår framtida hemstad i nästa vecka men det ska nog blir så bra så bra. Efter nästa vecka lugnar det sig lite så jag nog ska hinna packa mera. Men jag har ju måndag, tisdag och söndag i alla fall nästa vecka för att packa (lör ska Jonas springa Stockholms halvmara + att svärmor är här då). 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback