Så mycket som händer nu

Sitter här mitt i flytt kaoset och har precis fått Sonja att sova en liten stund så passar på att blogga innan jag tar nya tag i packandet (om jag hinner innan hon vaknar man vet aldrig där....).

Tänk att vårt hjärta blev 4 månader igår, stora damen nu ju om man jämför med hur hon var när hon kom, då kändes hon så otroligt liten och skör. Nu är hon visserligen liten (så klart) men känslan är inte alls på samma sätt som för 10-12 veckor sen det går verkligen fort i utvecklingen. Nästan så man blir lite chockad över HUR fort jag menar hon är ju min lilla tjej och om 8 veckor är hon ett halvår det är ju inte långt dit och det känns som hon kom nyss. Minns ju BB tiden som igår.....
Nu håller hon huvudet stadigt, hon koordinerar armar och ben mer medvetet, hon visar tydligt att hon känner igen mamma och pappa (visar även om hon tex är hos mig att hon vill till pappa eller vise versa), hon kommunicerar mera med olika ljud och tycker det är jätte kul när hon får svar på sitt joller (hon testar verkligen olika läten nu), hon sover mellan 8(-9) på kvällen till mellan 6.30-7 ibland ända till 7.30 men det är ovanligt men det är ju ändå jätte bra att hon sover så länge som hon gör =), hon har börjat hålla i lätta saker själv (som jag skrev i ett annat inlägg), hon kan nästan rulla runt nu det är pyttelite kvar, äter lite mer vid målen oftast 300 ml. En normal dag äter hon ersättning när hon vaknar runt 260 ml och sen vid 10-11 blir det gröt (ska vi bort får hon gröten vid första målet i stället) ihop med gröten för hon ca 120 ml ersättning, sen får hon ersättning på dagen och någon fruktpure till mellis och till middag får hon någon pure som är mer "matig" och ev någon fruktpure till efterrätt om det inte räcker med den första och sen får hon ersättning vid 21 ungefär innan natten (har hon somnat väcker jag oftast henne annars vaknar hon o är ledsen och hungrig mycket tidigare än vanligt).

Vi ska upp till Söderhamn i helgen för snälla svärmor har varit in på barnenshus och kollat grindar (får ju trappa i huset o nått barn som störtar ner för den vill vi INTE ha). De grindarna var MYCKET bättre än de på IKEA eftersom man kan lyfta dem rakt upp och slipper föra den åt sidan var gång man ska gå genom o den då lättare kan stå öppen. Så vi ska kolla de och sen måste vi ju klart kolla hos fotografen på tavlan av oss dör ju snart av nyfikenhet (är nog första gången jag sitter i ett skyltfönster hos en fotograf.....).

På tal om nått annat MYCKET mindre roligt än att prata om gojämtan, så vaknade jag i morse och tyckte det känndes blött i sängen när jag vakande. Nej jag hade inte kissat på mig men en av våra fyrfotingar hade däremot det!!! Vist det är inte helt ovanligt att de kissat i sängen (speciellt när de är oroliga för nått som nu)  men de har aldrig kissat i sängen meddans jag/vi ligger i den (hon kissar alltid på min sida....). Men eftersom vi sover i bäddsoffan nu innan flytten så bäddar jag ihop soffan på dagen just för att undvika kiss så då fick väl Clawdia (tror det var hon) passa på när jag sov, jag rör mig knappt när jag sover och ligger som en boll så var därför jag inte märkt nått då var längst ner. Men det hade gått igenom ALLT så just nu tvättar jag madrasser, täcke, lakan och en yllefilt som jag hade för jag fryser så på nätterna. Mindre kul lär ju få tvätta hela dagen o det lär ju inte va torrt i kväll direkt......

Jag hoppas verkligen att det blir bättre när vi flyttar annars ser jag ingen annan råd än att vi måste ge dem ett nytt hem (hur ont i hjärtat det än gör). katterna börjar acceptera Sonja mer och mer nu i alla fall C låg brevid henne i 10 min igår när soffan var utdragen som säng och det var rekord för hon var lugn hela tiden med. Så jag tror det är flytten som stressar henne och att hon är rädd att bli lämnad kvar här för hon vaktar ytterdörren om vi går ut vilket hon aldrig gjort innan. Men nu är det ju vara vad hmmm typ 12 dagar kvar.....Så hoppas verkligen det blir bättre när de kan komma o gå lite som de vill.   


Kommentarer
Postat av: MAMMA

NIX hjärtat Du har suttit i skyltfönstret hos Dahlqvist i Laholm tillsammans med familjen

Kram

2010-09-27 @ 16:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback