trött men imorgon smäller det!!

Urs så trött jag är idag helt galet vad det tar på en att flänga fram o tillbaka! Sonja är inne i en gnäll period med och igår var hon hur söt o go som helst när vi hade besök för att sen skrika och vara helt hysterisk oavsett vad jag gjorde (mat, blöja, gos, vagnen/promenad mm mm) i flera timmar *pust* Det var rätt kämpigt och om jag hade behövt laga mat vet jag inte vad jag hade gjort......nu har vi en massa matlådor vi äter upp för att slippa laga mat i köket och kunna packa så mycket som möjligt. Idag har hon med varit kinkig men inte lika extremt i alla fall har gått att trösta henne med de "vanliga" knepen.

Idag så satt jag mellan 8.00 och strax efter 10 och bokade biljetter åt Jonas och Svante som ska på Iron maiden i Göteborg nästa sommar, ingen av dem kunde boka (J jobbade och S gör lumpen så inte lätt att sitta vid datorn många timmar då) Så det gjorde jag så gärna åt dem då det ju är en stor grej för dem, men kollade nu och tydligen så finns biljetter kvar på stå plats (det som pojkarna ville ha) *suck* hade ju inte behövt stressa med det trodde ju de skulle ta slut direkt....... ja det är bokat betalt o klart i alla fall biljetterna ligger redan här och väntar =)

Sen satt jag och beställde hem alla bilder vi tagit på Sonja så här långt i papperskopia (känns så där att bara ha dem på datorn.......

Efter det så var det hög tid att bege sig ner till Oxelösund efter lite lunch. Där så satt Sonja för första gången själv i en barnstol vid bordet. Men det var hög tid att vi testade har ju inte monterat ihop vår tripp trapp stol än då det är bäst att göra det i huset. Innan har hon vrålat som en stucken gris av att ens nudda en barnstol men idag var det rätt kul insåg hon med en filt bakom ryggen gick det fin fint.

Vet inte vad jag ska säga om lektionen att laga barnmat blev nog lite besviken på den jag.....hade ju verkligen sett fram mot den. Nu har ju jag frågat massor och dessutom läst en hel del på nätet med men kände inte att jag lärde mig nått nytt direkt.......ok kanske då att om man kokar ett kg grönsaker så ska man ha 1 dl fett i och att barn kan äta familjens mat (utan salt klart o mixad/mosad) vid 8-9 månaders ålder. Att man kan börja med kyckling/kött/fisk vid 5 mån visste jag redan Sonja fick smaka lite lite av den barnmat de gjorde idag dock och kyckling med vitsås var ok men inte ärtorna (men det var för klumpiga för henne får mossa dem mera när jag lagar själv sen).

Annars var det inte mycket nytt men kan ju dela med mig lite i alla fall, fram till 4 mån är det ju inte nått o orda om då är det ju amning/ersättning som gäller. Sen är det ju smakisar som gäller en tsk för att öka till en msk om man nu inte råkar ha ett barn som vårt som började äta en full portion/burk med en gång. Vad hon fått har jag ju redan gått in på men olika gröter köpe och hemlagad, olika grönsaker och även frukter. Nu kommer vi börja med att ge små mängder smörgåsrån som vi mossat för att hon ska vänjas vid gluten sen kommer hon ju få dem som bitar, vid 5 månader så är det ju mera mat hon kommer få (blir ju mer en hel måltid med tex potatis,någon grönsak typ morot/ärtor och fisk/kyckling/kött och en vitsås) och vid 5 mån får de ju även äta  yoghurt och fil. Kommer nog lägga ut lite recept sen när jag kommer igång med storkoken om ni vill?

Sen for vi hem och åt middag meddans vi väntar på pappa som kommer snart, då kan han ta gullungen mendans jag packar lite. Han har ju jobbet sent varje dag är hemma runt 20 var kväll= inte någon ork att packa för det är oftast då som Sonja precis har somnat och haft några gnäll timmar. Men idag ska det nog blir lite packat i alla fall hoppas få köket någorlunda klart och badrummet kläderna ska ju gå fort med så hoppas och tror att vi i alla fall är klara innan vi åker ner i morgon behöver ju åka vid 13 så har ju flera timmar (Jonas är ledig så).
Den mat som ska packas skafferiet mm tror jag att jag tar på lördag då kan jag packa det i någon kartong som jag packat upp i morgon för vi tar ju med oss en hel del i morgon, eller så mycket som går in.......
Jag kan inte fatta att den dag vi väntat och längtat efter sååååå länge är här nu eller nu och nu men i morgon i alla fall =D
Huset är verkligen så fint älskar det, men det är så lustigt för det var verkligen inte alls vad vi letade efter från början. Det var ju mest ett hus vi åkte på för att den visningen låg mellan två visningar av hus vi ville se.......Så det är ju lite att göra för att det ska bli 100 vårt tex ska vi byta köket med tiden men det som är nu det är fint med och duger så länge.....Sen skulle vi vilja göra badrummet där nere större och sätta in ett badkar (om det går för el skåpet sitter i vägen då....men det ligger i framtiden i alla fall det stora är att flytta en vägg)

Nå ja jag återkommer med mer info (och självklart bilder) från huset men det lär dröja lite för jag har glömt var jag packade ner kameran just nu.....tror jag vet dock men den dyker upp vet ju att jag packat ner den i alla fall =)

Som jag tidigare nämnt så kommer vi inte ha något Internet de första dagarna (vi ska beställa bredband och TV i morgon tror jag eller på mån) sen ska vi ju fixa en sån där box eller vad det heter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback