Blandade bilder

Fick ett ryck och tog med mig kameran en gång till när vi var på baby simet idag så jag passade på att ta lite snabba bilder av vardarsrummet och Sonjas rum, så att ni får se hur det blev men det smet med lite andra bilder som fanns i kameran. Tyvärr så vill inte riktigt bilderna vända sig åt de håll jag vill få dem så några ligger fel dessa har jag märkt med (f) så vet ni hoppas ni inte får nackspärr i alla fall!



  Bjuder på en bild av hjärtats kryp stil väldigt speciell så den använder hon jämt men hon har börjat krypa lite på alla fyra med men då får hon inte ha bråttom för då byter hon till den här igen o då mina vänner går det fort!



 mamma du har en kul sak där! Den ska jag tugga på!

 (F) vem sova jag?? Nää det är jag på för gott humör för! Mitt hjärtas solsken vad jag älskar dig!! Sonja är lycklig över att ha upptäckt att hon kan ställa sig upp i spjälsängen för första gången.


 (f) vink vink så söt så *puss*


(f) badet idag Sonja och pappa leker i den stora poolen för första gången. Vi trodde nog hon skulle reagera mera på att det är lite kallare där men inte ett pip.



 Måste ju få in en magbild har varit dåligt med det denna graviditet. Man kan inte riktigt tro att jag bara har 8 v kvar va? Är i vecka 32 nu hur det nu gick till?!



 (f) Denna bilden var synd att den inte gick vända rätt blevså fin på henne.


 Dagens uppgift på lektionen idag var att svinga upp barnen försiktigt på ryggen och hålla dem kvar där. Om man tex är med om att båten sjunker så kan man simma med barnet så.




 Minns inte vad ringarna hette men de var i alla fall jätte bra (kan ju lätt kolla nästa gång om någon vill) höll Sonja flytande helt själv först tyckte hon inte alls om det men sen låg hon och flöt och plaskade på rätt bra hon med. Vi har nämligen en tjej som är lite försiktigt i vatten.



Så här kul eller inte var det att dyka idag. Så vi gjorde inga fler försök det känndes inte snällt.  
 


 hålla i sig vem jag? Jag fick inte ta hennes armar inte


 här vaar det mer okej att sitta säkert tack och lov.


 här är en före bild av vardagsrummet

 och en till......




 Så här fint är det när allt slit var klart! För tufft var det att få ut/in allt så tur vi inte gjorde jobbet själva. Nu ska bara gardinstängerna upp och en rak vit gardinkappa sen är jag nöjd (för stunden är ju alltid små pill + nytt bord o tv bänk)

ÄNTLIGEN har vi fått upp fotona från bröllopet de har ju varit här hemma sen 1 advent men vi valde att vänta till nu att sätta upp dem som jag längtat!



 Här för hade vi soffan innan får se hur ofta det blir ut rivet ni vid elementet ska vår brudkista stå sen men den har inte kommit in än. J kunde ta bokhyllorna själv men kistan är galet tung så det fick han inte ens pröva.


 Vårt nya tv hörn, tavlan på väggen (den som är fyra tavlor i ett) är köpt i Vietnam riktigt nöjd med den måste jag säga.


 (f) min brudbukett har överlevt den här flytten även om den inte alls är i närheten av så vacker som för snart 2 år sen.





 ingen bra bild men ni har ju sett dem innan ville bara visa hur det blev ihop.



 här ser ni färgen på väggen bättre med.




 (f) hon lyckas alltid hamna ovan på täcket hur det nu går till =) Bök maja som hon är.


 Detta rum var ju kontor innan men nu sover Sonja här. Mattan har inte kommit på plats sen pappa storstädade men den kommer väl dit tids nog tror jag.


 (f) hon älskar ju katter så passa ju bra att ha en korg där åt dem och sova.



 hennes "nya" bokhylla inte mycket där än men det ska vi nog lätt ändra på. Är verkligen så nöjd med nallen som hon fick av oss i dopgåva med namn, vikt, datum o klockslag från när hon föddes.


 Vårt nya hobby rum, sa först lekrum för det var min plan men är ju inte själv så J fick in dator och tv (bara ettan, tvåan och barnkanalen fungerar). Men här ska vi göra det mer inbjudande har planer trots att jag inte fick som jag ville helt, måste ju ge mig ibland =)


' Att leka med kortleken är en favorit för lilla Sonja.


 En docksäng som gått i arv sen 1902 där ligger min docka Ada (fråga mig inte var jag fick det namnet ifrån men det är det hon alltid hetat, sa att om jag fick en tjej i framtiden skulle hon heta det så kanske blir en Ada nu då.....) Sonja verkar ha tyckt hon var varm i alla fall.


 Tjejernas bokhylla som med ska fyllas på men har i alla fall börjat boksamlingen. Målet är att bla ha alla Astrids böcker sen.



 Här är projektet för helgen! Svågern kommer (tack snälla D!) Så här ska byggas uterum men bjuder på en före bild lite i förväg.

Trevlig kväll alla! 





Kommentarer
Postat av: Karro

Verkligen spännande krypstil er Sonja har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback