JULEN 2011

Julen och veckorna innan den har varit en tid vi skulle ta oss igenom och är glad jag fixat det även om jag har varit helt galet trött just nu.

Här kommer i lite bilder på stort och smått

 Sonja på lucia tryggt i sin favo frökens famn

 de få minuter hon vågade vara kvar ungefär 2 min tog det tillls hon satt tryggt i mammas famn i stället.

En liten pepparkaka blev det kallar henne mammas lilla pepparkaks öga så det passade så bra där :) Kajsa är mammas äppelkind hon så en liten tomte fick hon vara igår (äppel röd var kopplingen där)



 och så här såg stora nissan ut igår mina söta nissor var så finna som bara de kan vara!!

 men alla som försökt fota barn över 1 år vet att det kräver nästan att man trycker ner knappen innan man igentligen vill fota nått så att få en fin bild på båda barnen var ta mig tusan inte lätt alls!!

 pappa ville inte vara med där av halshuggningen



 kan man få va så här underbart söt?

Kajsa däckade redan vid 17 så hon missade tomten men Sonja kämpade på och OJ va spännande det var!!! Hon kunde inte ta ögonen från tomten även om hon var fundersam på vem det var som kom!


 



Bäst att gömma sig bakom dosan en stund tomten kanske inte ser mig då !

 NEJ!! inte krama tomten!
Det tog en liten stund men sen lossnade och Sonja vågade själv gå fram och hämta sina paket det var ju jätte kul att öppna själv!!





 

 man kan ha rosetterna på paketen på fler ställen det går fin fint det!

  Julklappen som mamma o pappa fick väl inslagen på julaftons morgon  :)

Och ja det har gått fort, nej det var inte planerat alls en kondom som gled av och ett dagen efter piller som inte tog. Eftersom vi endå vill ha 3 raringar så tog vi efter ungefär en veckas fundering beslutet att behålla och jag är glad för det känner mig mycket lugnare denna gången än jag gjorde när jag väntade Kajsa. Sen är det klart det kommer vara tufft i perioder med men inte värre än att vi fixar det med. Någon mening i detta med även om jag snarast efter förlossningen (läs direkt efter) ska se till att få något mer preventiv medel verkar ju ha sjukt lätt att bli gravid på gott o ont. Men nu är det stopp sen får vi väl se om vi vill ha en sladdis längre fram men som det känns just nu i hjärtat så är det inte så långt ifrån.

Men sämre julklappar än ett barnbarn har ju mamma o pappa fått i alla fall ;-)


Kommentarer
Postat av: Karro

Grattis!

Postat av: Isabella

Åh! Grattis Emma! (Och Jonas med så klart!)

2011-12-27 @ 22:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback