kräk trött och magkattar from hell

Igår kväll åt vi en av maträtterna från Ica kassen som vi får hem varannan vecka nu mera och den var jätte god inget om det, pesto kyckling med baby spenat tomat och rå röd lök alla som känner mig hysat vet att jag inte tål rå lök men lik förbaskat alltid försöker äta det när jag får.

Burkar "bara" få hemskt ont i magen men igår trots att jag bara åt några få bitar så fick det mig att spy som jag vet inte vad och hemskt ont i magen så det var då rakt sista gången jag åt rå lök medvetet i alla fall!! La mig vid 20.30 och somnade som ett litet barn nästan direkt!

Behövdes för idag har jag suttit med mina kollegor på jobbet hela dagen japp en lördag så det var mindre kul att det var en lördag blir ju nästan ingen ledig tid MEN det var en givande dag i alla fall.


Nu när jag kom hem så satte jag mig och kollade på bärselar o bärsjalar. Jag är en sån person som har en massa krav men upplever inte att jag får riktigt vill med de jag har haft nu (trodde jag i alla fall men kommer till det).

Vi köpte en sele när Sonja föddes Manduca som jag älskade först men den är stor och tar lite plats + att jag tyckte den va svår att få på/av själv. Så jag köpte en trikå sjal i två stycken som man sätter som ett x den har jag älskat men den är inte bra för nyfödda de måste va lite stadigare även om man kan bära dem från nyfödd med, sen köpte jag nyligen en mi thai som jag tyckte skulle va jätte bra MEN efter att ha burit Kajsa en hel dag i den är jag riktigt besviken inte alls som jag trott. Krångligt att knyta så att hon kommer upp hon satt mer på magen än uppe mot bröstet som jag önskat vi var flera som testade att knyta med. 

I alla fall hade jag bara manducan en mycket kort tid innan jag köpte tiråk selen. Som använts mycket i början när Sonja kom även om det inte var mest i affären tex. Kajsa har ju suttit MYCKET mer i tikå sjalen än Sonja gjorde men det är nog för livet är annorlunda med nu. 

Men trikå sjalen är för trång för Kajsa nu och jag börjar kolla alternativ satt på tradera och letade när det slog mig att jag måste kolla på Manducan igen varför jag la bort den och jag fattar inte hur jag kunnde dissa den så totalt!!! Vist den är fortfarande lite klumpig men att jag tyckte jag hade svårt att ta av/på den själv det var ju bara trams! Och man kan ju ha den från nyfödd till 20 kg så det är ju perfekt när vi ska ta tjejerna till förskolan om tex en går kan man bära nr 2. Kommer ju helt klart använda den mycket nu när jag ska va hemma sen i alla fall vill ha mina barn nära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback