sov tider

Kajsa har haft 2 två kämpiga veckor som ni kanske vet men det verkar ha blivit MYCKET bättre nu. Det slog mig för någon dag sen att hon ju snart är 8 veckor och naturligtvis är/var inne i åtta veckors krisen för efter 2 v med en mycket ledsen liten tjej spec på kvällarna så har vi nu en tjej som visserligen fortfarande HATAR att ligga själv utan ska vara i famnen eller om vi har tur på en kudde brevid (kan bli rätt tröttsamt att hålla en sovande bebis flera timmar på samma arm). Men hon har ändrat sina sovvanor betydligt nu och sover från 21-22 (ca ev tidigare) till 05-06. Det var ungefär vid den här tiden som Sonja med började sova hela nätter så vi hoppas vår tur håller i sig även denna gång, för det är ju just vad det är tur vi hade lila gärna fått en som skrek sig genom dagarna och/eller nätterna eller vaknat massor av gånger till långt upp i ålder. Nu har ju Kajsa bara sovit så här bra ca 1 vecka så vi ska inte ropa hej än men det har varit en skön vecka att få sova ordentligt igen.

Men idag har jag varit sjukt trött hela dagen igen förstår inte vad det är som bråkat med mig varför blir jag aldrig riktigt pigg?? Hoppas verkligen det rättar till sig snart kanske när jag kommit in i jobb rytmmen igen måste bli bättre på att komma i säng i tid på kvällen med, nu lägger vi oss runt 22-23 men innan kajsa kom var vi i säng vid 21-22 som svärmor sa hon vågade aldrig ringa efter 21 då vi ofta lagt oss då innan men nu är det skärpning!

Hade tänkt skriva nått mera i detta inägget men minns inte vad det försvann så fort jag började skriva rubriken så det får bli en annan gång om jag kommer på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback